torsdag 16 augusti 2012

Vår balkong



Minnet sviker och jag känner mig disträ. Det här blogginlägget om vår balkong har jag lovat i en vecka men nu kom jag äntligen ihåg det. 

Så här har vi det iallafall. Balkongen är utanför vårt sovrum, ovanför mitt arbetsrum och strax under ekarnas underbara bladverk. Barnen vill gärna äta frukost här uppe och nog är det ett bra ställe att vara på om man är nyvaken och vill vara lite för sig själv.





Under taket längs väggen har jag staplat upp en liten vedvägg så att det känns lite mer ombonat. Och så är jag ju väldigt svag för ved... 


Min man har byggt ihop två bänkar för växter och lyktor. Dessa bänkar får stå kvar även i höst och vinter med ljung, lyktor och kanske några ljusslingor. I och med att sovrummet ligger innanför med en glasvägg ut så är det kul om det är fint här ute året runt.



Ja, det var balkongen från ett håll. Kom på nu att jag inte tagit något kort mot sovrummet så det får bli en annan gång (om jag kommer ihåg det vill säga!!!).


9 kommentarer:

  1. Hej Jenny!

    Vad fint ni har det där på balkongen!
    Vill jättegärna se andra hållet också...
    Super snyggt!!!
    Klart du ska tacka ja till inredningsreportage...(men visst måste man känna själv att det känns ok)

    Ja vi åker till Formex imorgon kväll. Ska bli kul att se vad man faller för...Dessa svåra men roliga beslut!
    Hoppas du får en härlig dag på bröllopet!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  2. Wow! Vilken balkong och vilka bilder Jenny! Nog förstår jag att barnen vill äta frukost där. Vilken underbar oas där uppe bland trätopparna och nog andas det Jenny om denna fina plats. Tack för att delar med dig av ert fina hem vännen.

    Stor kram till dig♥

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt du har det på din balkong. Verkligen jättefint! Snygga bänkar som din man har byggt.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. så fint du har det.
    Ha en fin fredag!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  5. Där hade jag gärna ätit frukost!!
    Kram Anita

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar oas ni har där, helt fantastiskt vackert! Tänk att få sitta med en filt och kopp te där en fin höstdag... livskvalite, och att ha detta i anslutning till sovrummet... wow. Jag blir grön av avund! Massor av kramar till dig och en önskan om en fin och vilsam helg <3

    SvaraRadera
  7. Åh så härligt! Vill plötsligt också ha en balkong .... Hm en helt nytt behov, det var ju dumt :) Om jag hade en halv miljon till övers liggandes i nått hörn vet jag precis var jag skulle lägga den för att få till det.
    Men det får nog vara tills vidare.

    Mycket fint hos dig i alla fall, blir så impad över hur fint ni gör både i trädgården och runtom!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  8. Vilken otroligt fin balkong ni har! Det ser verkligen inbjudande ut. Gillar stolarna, ljuslyktan, vedstaplarna, textilierna... ja, alltihop! :) Härligt och inspirerande att titta in hos dig igen efter en ganska så blogg-lugn sommar för min del. Önskar dig en härlig start på hösten! Kramar Madeleine

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails