onsdag 1 augusti 2012

Vardagslyx


Vardagslyx. Det är vad vi har just nu. Vi tar långpromenader, ägnar timmar i Göteborg, äter god mat  och unnar oss en favorit i repris - spakväll i Stenungsund. 


Och däremellan jobbar vi så mycket vi bara kan, inte för att vi måste utan för att vi faktiskt vill!


Nu längtar jag riktigt mycket till vardagen sätter igång och jag får ägna mig åt webbutiken till 100%.  Att ta semester som egen företagare är sannerligen inte lätt. Man slits mellan kraven på att webbutiken ändå måste skötas och rulla på medan man samtidigt vill ta en liten paus och känna sig ledig för att ladda batterierna. 
Min räddning den här sommaren är min kära man som tagit hand om all packning. En sysselsättning mindre och många sparade timmar för min del. Jag kör det administrativa arbetet medan han packar och sedan försöker vi ha semester på eftermiddagarna. En taktik som har fungerat riktigt bra och som jag tror att vi fortsätter med nästa sommar.

Nu ska jag ägna mig åt lite beställningar. Längtar efter alla fina höstnyheter som snart dyker upp!!!

7 kommentarer:

  1. Kan tänka mig att det är en balans det där - för de flesta av oss går det ju bra att släppa jobbet under dessa veckor. Tur det åt dig själv du jobbar..! :-)

    SvaraRadera
  2. Förstår att det är mycket att tänka på som egen företagare hela tiden.
    Ha en fin kväll
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Vardagslyx låter bra! Skönt att det fungerat att ta semester, som egen företagare är det säkert viktigare än nånsin!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Låter som en klok idé att unna sig vardagslyx! Förstår att det kan vara trixigt att få ihop det som egen företagare. Må så gott
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad glad jag blir av att du har unnat dig ledighet och vardagslyx!!! Det är ju så OTROLIGT viktigt att man gör det...

    Jag hoppas att du/ni fortsätter så och uppskattar guldkanterna på tillvaron.

    Stor Kram
    Angelica

    SvaraRadera
  6. Vad glad jag blir vännen över att läsa ditt inlägg och över att ni ser till att unna er den där ack så viktiga vardagslyxen. Även här är vi egna företagare och de där självklara 5 veckornas semester finns inte. Det blir helt enkelt vid mån av tid och ekonomi. Men det innebär också att vi verkligen njuter då de där lediga dagarna och vardagslyxen dyker upp. De är guld värda. Men också glädjen över att återvända utvilad och fulladdad med energi tillbaka till arbetet.

    Ta hand om varandra ni fina!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Höstnyheter, alltid lika trevlig när dem kommer. Då är det dags att vända blad och vänta in hösten som man hoppas på blir fin och härlig.

    Teamwork är bra :-)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails