söndag 26 augusti 2012

Veckan som gått...

 
 
Fortsätter att summera veckan som gått med hjälp av bilderna från min Instagram (@minhemlangtan). Och det är när man gör sådana här summeringar som man märker hur fort veckorna går...
 
Ännu en arbetsvecka och nu känns det verkligen som man kommit in i vardagslivet igen efter semestern. Familjen kommer hem från dagis, skola och jobb och möts utav ett upp-och-ner-vänt hem. Jag tar kort och flyttar runt allting och allt börjar som sagt var bli som vanligt igen...
 
 
Lyckligtvis fick jag lite leveranser den här veckan. Alltid lika roligt och som alltid blir det lite utav en problemlösning på lagret över hur allt ska få plats. Allt ordnar sig till slut men längtan till ett större lager börjar komma smygandes.
 
 
Så dök regnet upp i sällskap med stormbyar. Just den dagen jag planerat att fotografera som mest. Dålig tajming, eller planering, beroende på hur man ser på det. Bilderna blev dåliga och jag gav upp till slut. Jag påminns om att vi går mot mörkare tider och att jag måste införskaffa bättre utrustning till fotograferandet så att jag inte blir lika beroende utav vädret.
 
 
Men så gick den där regniga dagen förbi och dagen därpå vaknade vi åter till sol. Som ni ser så har vi verkligen inga mörkläggningsgardiner i vårt sovrum men att vakna till den här synen får mig att må bra. Dock är det aningens svårt att ta sig upp på mornarna. Sonen har börjat åka skolbuss och tiden är förbi med lugna och sena mornar...
 
 
Och visst är det lite omställning det här med att sonen nu börjat i skolan. Då jag hämtar honom tar vi genvägen genom skogen. Inget bra val med tanke på att den där genvägen blir senväg i vårt fall. Jag är utrustad med ett grymt dåligt lokalsinne och det tog några dagar innan jag förstod att den där skogen hade fler än en stig. Duktigt gjort dock att ovetandes komma in på olika stigar varje dag :)
 
 
Arbetsveckan avslutades med fikabesök av en fin vän. Alltid lika härligt att träffas och det var verkligen ett bra sätt att runda av veckan på.
 
 
Och känslan utav fredag hör till en utav de bästa känslorna. Jag sätter mig på trappen på terrassen och njuter utav solen och blir serverad en drink och inredningstidning av min älskade. Det är kärlek!
 
 
Helgen har varit fantastiskt fin vädermässigt och vi har fått lite gjort både i trädgården samt inomhus. Det blommar fortfarande väldigt bra och jag försöker plocka in så mycket det går för att njuta utav alla blommor.
 
 
Och nog märks det att äppelsäsongen har börjat. Den där känslan av en evighetsmaskin är här... Äpplena ramlar ner från träden i samma takt som jag försöker plocka gräsmattan fri från äpplen. Det är svårt att hinna ta tillvara på alla äpplen men idag har det åtminstone blivit mos och must. Alltid en början och jag antar att det här äppelsnacket kommer att pågå några veckor framöver här på bloggen...
 

9 kommentarer:

  1. Ha en fin vecka!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Härlig stämning i dina bilder och texter, som alltid! :) Skönt att vardagslunken kommit igång igen, även om det för min del innebär en viss osäkerhet nu att få igång min firma ordentligt igen efter sommaruppehållet. Det verkar så roligt att ha en nätbutik även om det säkerligen innebär mycket hårt jobb.. Ibland leker jag med den tanken, att starta något sådant också. Saknar det mer kreativa, praktiska arbetet, jag som bara sitter vid datorn och knattrar hela tiden. :)
    Önskar dig en riktigt fin vecka! Kram Madeleine

    SvaraRadera
  3. Hej Jenny!

    Vilken fin summering av veckan!

    Känner igen mig i mycket, såå kul med leveranser men så ska allt packas upp prismärkas och få plats..*haha*... Visserligen har vi gott om plats på lagret nu efter sommaren men jag vill ha fram så mycket i butiken med en gång, man är ju ivrig...

    Älskar dina luktärter där också...

    Ha det riktigt fint!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  4. Vad mycket härliga leveranser!! Förstår att det kan vara svårt med utrymmet.
    Jag skulle gärna vilja ha en nätbutik, och har lekt med tanken många gånger. Men det gäller ju att våga ta steget, och ha ett startkapital och köpa in grejer för. Bestämma sig för vilken stil man ska börja med, och hur mycket vågar man köpa in. Frågorna är många:)). Jag var i kontakt med Greengate, och där måste man beställa för 10000kr/ beställning. Vet du om det är vanligt?
    Så vackra luktärtor.
    Jag får inga äpplen i år, mina träd har drabbats av någon sjukdom så de tappar alla blad. Ser riktigt trist ut.
    Ha en fin vecka.
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du också funderar på att starta en webbutik! Att ta det där steget är nog det svåraste...
      En order på 10.000kr är fullt normalt vad gäller de större leverantörerna (som Greengate till exempel). Om du (eller någon annan som läser detta) har frågor om hur det är att starta upp en webbutik så svarar jag gärna!

      /Jenny

      Radera
  5. Förresten, vet du att du har ordverifiering på, så det blir krångligt att kommentera hos dig?
    Men det kanske du vet om och vill ha.
    Kram igen:)).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det hade jag inte koll på. Tack för att du säger till. Tror jag har tagit bort det nu...
      /Jenny

      Radera
  6. Fina bilder! Åhh, jag önskar att vi hade ett litet äppelträd här i föreningen. Fr nog ta och gå bort till slottsparken...Är det där en mustmaskin? Fungerar den bra?

    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en press som vi köpte på en vingård för några år sedan. Vi är riktigt nöjda med den!

      /Jenny

      Radera

Related Posts with Thumbnails