torsdag 9 augusti 2012

Wij trädgårdar


Det blir mycket trädgård på bloggen nu men jag måste bara visa Wij trädgårdar också. För vilket ställe det är! Om man vill ha trädgårdsinspiration så är det här ett absolut måste!

Det var otroligt mycket att se, både blommor och grönsaker, och det fanns så många fina exempel på design i trädgård. Dessutom var maten riktigt god och de hade en stor och fin butik med trädgårdstillbehör.


Jag tycker det är väldigt vackert med ved och varför inte ha ved istället för staket? Jag gillar det massor...


Underbar pergola i form av parasoll-liknande klätterstöd. Kan tänka mig att detta är ett vackert konstverk även på vintern.


De hade samma design på bord och bänkar som Rosendahl trädgård. Jag gillar den massor och nu vet jag äntligen hur våra möbler på terrassen ska se ut. 



Underbar tunnel utav pinnar som luktärt klättrade på. Finfin idé och barnen trivdes bra!


Varför inte plantera i en gammal skottkärra?


Studenternas trädgårdar bjöd även de på inspiration.





Slutligen kom vi till naturträdgården. Även här fanns så många fantastiska idéer på vad man kan göra i sin trädgård. 


Vi har en sida kvar utav trädgården att planera och göra i ordning. Där kommer det garanterat bli något typ av vatteninstallation.
Titta även få färgkombinationerna i rabatterna ovan, så vackert!


Jag är väldigt svag för stjärnflocka och måste skaffa mig denna mörklila till nästa år.


Nu ska jag ta å packa upp en leverans från Madam Stoltz som vi fått idag. Egentligen känner jag mig helt slut efter en heldag ute i trädgården och inskolning på sonens skola. Det är mycket piff i trädgården just nu och för varje sak som blir klar ökar intresset och lusten till att fortsätta. Vad ska vi ta oss till i vinter när trädgården ligger i vila?
  
Har fått önskemål på Instagram om att visa vår balkong så det får bli morgondagens inlägg.

3 kommentarer:

  1. Åh, så många fina bilder! Förstår att du gillade det där!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. *gnuggar händerna inför imorgon* :)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails