torsdag 27 september 2012

Belysning


Veckans tema på Inspirations Fabriken, "belysning", känns högst aktuell just nu. Det blir alltmer mörkt utomhus och inomhus tänds lampor, ljus och braskamin. Och det där med belysning är inte så lätt alla gånger. Hur många ljuspunkter man har i ett rum och vilken sort utav armatur man använder sig av kan förändra ett helt rum. Jag tycker det är svårt och skulle gärna gå på en kurs i ljussättning.

Men i dagsläget får jag nöja mig med att prova mig fram här hemma. Matplatsen är det ställe där det oftast byts lampor. Just nu har jag en stor bambulampa över matbordet och än har jag inte några planer på att byta...


Jag har skrivit om lampan tidigare här på bloggen. Och som jag skrev då är dessa lampor tillverkade av thailändska risodlare på deras lågsäsong. Egentligen är det fiskburar, vilket jag gladeligen poängterade för mina barn. Kanske ett misstag, med tanke på att lillasyster varje morgon nyfiket tittar om vi fått någon fisk i våran bur över natten...



9 kommentarer:

  1. Vilken härlig lampa! I höstmörkret är det fin med många ljuspunkter!

    SvaraRadera
  2. Superfin lampa, den förstår jag att du vill ha kvar! Jag behöver massor med nya lampor egentligen, men tycker aldrig jag hittar vad jag vill ha...

    SvaraRadera
  3. Vilken fin blogg jag hittade! Hit kommer jag gärna tillbaka för inspiration! Såååå fin fiskbur;-) Ha en strålande torsdag.

    SvaraRadera
  4. Ursnyggt! Blir sugen på en fiskbur jag också :)

    SvaraRadera
  5. Vad söt hon är! Och fiskburen är riktigt snygg!!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Vad fint, lugnt och harmoniskt du har det. Snyggt med lådorna på väggen i bakgrunden!

    SvaraRadera
  7. Ursnygg bambulampa! Vad cool och lite annorlunda, jag gillar den asiatiska "touchen" och kan tänka mig att det blir ett mysigt sken i lampan. Oj, vad jag ligger efter med bloggläsningen, du har så mycket fint jag vill kika på! Ha en underbar fredag, kram!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails