fredag 21 september 2012

En himla go fredagskänsla!



Fredagskänslan är här, mysvädret (eller skitvädret beroende på hur man ser på det) fortsätter och inspirationen bubblar inombords. Ni vet, sådana där dagar som man känner att man skulle kunna utföra vad som helst eller de dagar som man kommer med den där riktigt fina idéen som ligger och gror i veckor innan den blomstrar ut. Nu kanske det inte blir några stordåd idag men känslan är go och jag hoppas att den håller i sig hela dagen.



Eller är det lugnet efter gårdagen jag känner? Maken var bortrest och barnen höll mig sysselsatt med cykelolycka och andnöd. Jösses vad dessa små älsklingar kan skrämma livet ur en. Sonen har halva ansiktet uppskrapat och var i morse även igensvullen, men lyckligtvis var det "bara" ytan som var skadad. Någon timme senare hittar jag dottern i köket som satt något i halsen, ingen luft bara panik! Även där gick det bra men den där dagen gjorde att vi kramades några gånger extra innan de somnade.




Så efter en mysmorgon med frukost framför braskaminen är jag nu laddad för en massa jobb. Skulle så gärna vilja bygga upp en miljö och fota av en massa produkter men jag tror tyvärr att det är för mörkt idag. Jag får istället ägna mig åt leveransen från Miss Étoile som kom precis!



Trevlig fredag!   

9 kommentarer:

  1. Ungefär så här hos mig också......en massa energi och goa ideér.
    Men dagen är lång så vi får väl se vad som händer.........

    Jobbigt när det händer sånt med barnen, mina är 19 och 22 år men än idag får jag hjärtat i halsgropen ibland.

    Ha en fin helg,
    Anneli

    SvaraRadera
  2. Vilka finfina grejer! Nu vill jag gå ut och städa och pyssla i köket, tack för inspiration!

    SvaraRadera
  3. Vilken ljuvlig kanna! Och så fint när du stylar med grönsaker och frukt, köpte hem ett gäng prydnadspumpor idag för att göra lite helgfint med i köket, tacksamma då de håller sig länge :-D Önskar dig en fortsatt fin fredag och härlig helg, här går det trööögt att jobba, fredagsmyskänslan har nämligen invarderat mig ;-D KRAM

    SvaraRadera
  4. Usch, vilken dramatisk gårdag! Tur att allt gick bra!
    Här blir det inga stordåd idag. Jag har klippt äppelträd så jag är alldeles ledbruten. Så nu blir det en lugn myskväll!
    Vilka jättevackra bilder från er balkong i förra inlägget!

    Trevlig helg!
    Agneta

    SvaraRadera
  5. Nä men Jenny... jag får en klump i halsen. Vilken tur att det inte blev värre mitt i allt. Ja fy farao, det har vi pratat om, det kan gå så fort. Vi får njuta extra av allt nu...!

    KRAM till er alla igen:)

    SvaraRadera
  6. Ojoj, två olyckor på samma dag! Det var för väl att det gick bra i alla fall! Usch, man hinner stressa upp sig rejält när det händer nåt med barnen..
    Åh det är ju underbart när man får ett sånt där positivt "flow" då det känns som om allt är möjligt! Det händer inte mig alltför ofta nuförtiden (hehe) men när det händer blir jag alltid lika lycklig. Man skulle vilja fånga den känslan och kapsla in den i en burk.. :) Hoppas den känslan höll i sig för dig i dag, och hela helgen också för den delen :) Kramar Madeleine

    SvaraRadera
  7. Oj, sån tur att allt gick bra med barnen!

    Vilka fina bilder du visar. Det var ett tag sen jag bloggade nu, så jag ska läsa igen lite här och njuta av allt fint du bjuder på:)

    Ha en skön helg!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Fy, vad otäckt! Hoppas att barnen mår bättre nu!
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails