fredag 7 september 2012

Hipp hipp hurra!!!



Grannarnas flagga hissas i topp utav födelsedagsbarnet själv. En mysig tradition som vi har med våra kära grannar och som verkligen uppskattas utav barnen.

Så hipp hipp hurra för min älskade dotter idag. Du värmer mitt hjärta och får mig att bubbla utav glädje. Min envisa lilla tjej som älskar att spexa och vara i fokus. Så för en sådan tjej är en födelsedag verkligen höjden av lycka då all uppmärksamhet är på henne.




Kunde inte låta bli att köpa dessa glasögon på Lindex då hon älskar att klä ut sig och har en förkärlek till just glasögon. Och de blev populära bland samtliga i familjen, kanske får köpa ett par till alla ;-)

I morgon blir det kalas med halva släkten och på söndag blir det lite barnkalas. Min lilla 4-åring har med andra ord mycket att se fram emot!



Tyvärr har vi inte hela vår släkt här i Göteborg men lyckligtvis kan vi alltid "träffa" dem på Skype vilket är uppskattat det med!

Jag kan fortfarande förundras över hur fantastisk det är med dagens teknik. Nämnde för sonen hur det var när jag var liten och han kunde inte förstå att det inte fanns mobiler, läsplattor och en massa datorer i ett hem. Jag kommer så väl ihåg då vi köpte video och vår första dator. Jag känner mig sannerligen gammal då jag pratar om hur det var på "min tid".


Födelsedagsbarnet pratar sommarminnen med farmor och farfar. 



Lillasyster somnade med ett leende på läpparna. Det blev en fin dag med frukost på sängen, firandet på dagis samt restaurangbesök. I morgon kör vi nästa kalas!




4 kommentarer:

  1. Grattis till födelsedagsbarnet!! Ja, visst har tekniken gått fort framåt. När jag var liten hade vår telefon inte ens jacket. När mina föräldrar var unga vevade man på telefonen och när telefonisten svarade bad man att få tala med mjölnaren eller handlaren. Underbara tider.
    Kram Anita

    SvaraRadera
  2. Ha, ha, det där på "min tid", det är roligt det! En gång frågade Jonathan mig: "Mamma, på din tid, var allting svartvitt då?" (Vi hade pratat om att när jag var liten hade vi en svartvit TV....)

    Vilken härlig bustjej ni har! Sååå söt i glasögonen!:D

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Hej där! JA det var ett tag sedan jag sist tassade in här, över en veckas jakt har hållit mig borta från att besöka andra bloggar, jag har bokstavligen stupat i säng om kvällarna... Men har nu njutit i fulla drag av alla nyheter och vackra produkter du fått hem, samt av detaljerna i din hall, de där mässingrören skulle göra sig ypperligt som en industriell golvljusstake ;-D Och så har ni kalasat och firat, de där glasögonen var verkligen en hit, ni klär alla i dem ;-D KRAM

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails