torsdag 20 september 2012

Höstplantering


Torsdag och åter dags för Inspirations Fabrikens temadag. Idag är det höstplantering som står på listan och åå vad jag är glad över att jag fotograferade igår eftermiddag. För idag ser inte balkongen likadan ut... Hela familjen vaknade utav ett hejdundrande åskväder och hagelskurar i morse. Maken oroade sig för vinrankorna och jag kan nog instämma. Stackars alla växter som får stå ut med alla dessa hagelskurar som inte tycks ge med sig idag. 


Nog om vädret. Jag valde i alla fall att ta korten uppe på vår balkong där de smugit sig in lite höst. 



Vi brukar inte köpa så mycket höstblommor utan dekorerar huvudsakligen med det som finns i trädgården. Det blir med andra ord en hel del äpplen...








Balkongen sett från sovrummet.



Så vad säger ni, nu är det väl ändå höst på riktigt. Speciellt med sådant här busväder är sensommarkänslorna som bortblåsta. Dags att leta fram fingervantar och mössor...

12 kommentarer:

  1. Åh vilken dröm balkong du har (har en så pytteliten själv). Alldeles perfekt att dekorera med trädgårdens finheter och det har du gjort så snyggt.

    Ha en fin helg. // Lissen

    SvaraRadera
  2. Fina bilder och vilken mysig balkong ni har!

    SvaraRadera
  3. Fina bilder. Lila är ju en riktigt mysig höstfärg. Annars tänker man Orange, Bruna och gröna nyanser.Ha en bra dag./Anna

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder!! Jag tappar nästan andan. Älskar våningsfatet med äpplen, så himla vackert! Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Så fint du gjort! Verkligen!!!!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  6. Så fint du gjort, är såååå avis på både fatet och alla äpplena! Så snyggt! Och plantan med snöbär är läcker, stod och kikade på en med vita bär i dag, men nej fick bli ljung och silverek för min del, så ikväll ska jag ta och göra lite planteringar jag med...
    Och ja, fester är alltid en bra morot då man vill färdigställa projekt ;-D
    KRAM KRAM

    SvaraRadera
  7. Verkligen underbar höstfägring som du bjuder på...TACK...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  8. Helt underbara bilder!! Och er sovrumsvy.... en dröm!

    Jag njuter av alla julbilder och skrattar med värme åt glasögonbilder, ni är för härliga!!!!

    Mailar imorgon;)
    KRAM

    SvaraRadera
  9. Snygga, höstiga bilder! Kommer att använda lördagen till att höstpynta både inne och ute, och så baka till söndagens födelsedagsfika, och nu blev jag inspirerad att fånga det fina på bild!

    SvaraRadera
  10. Vilken underbar balkong ni har!
    Vad är det för rosa bär du har planterat?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att de kallas snöbär. Fina är de iallafall :-)

      Radera

Related Posts with Thumbnails