onsdag 5 september 2012

Hyllor blir till dockskåp



Jag skrev om det i min veckosummering; barnens rum behövde städas, vilket ledde till att jag drog på mig rensarhandskarna och gick bananas bland deras leksaker. 

Skönt känsla efteråt! 

Och eftersom det ena leder till det andra gick rensningen över till renovering då min man började greja med lister och hyllor. 

Ännu härligare känsla när det är klart!

Och då maken började renovera blev jag plötsligt så pysselsugen. Pyssel utav det enklare slaget då mitt tålamod inte är det bästa... Hyllor blev till dockskåp, mönstrade kort blev till tapeter och undangömda leksaker fick äntligen se dagens ljus. 



Dottern blev nöjd trots att den stora Hello Kitty planschen åkte ner. Och jag är nöjd över att jag fick ta ner planschen... Men visst var det något speciellt med de där idolbilderna då man var liten. Mina väggar kläddes av Herrey och Carola... det var tider det!




(den röda finns i webbutiken de andra färgerna läggs in i webbutiken inom kort)



9 kommentarer:

  1. Så fint.
    Ha en fin kväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Å vad gulligt! Jag har alltid älskat dockskåp!

    Hälsningar Eva

    SvaraRadera
  3. Urfint Jenny! Vet några barn nära mig som skulle blivit jätteglada. :-)

    SvaraRadera
  4. Hej.
    Kikar in hos dej.
    Vilka urtjusiga grejer du har gjort! :))
    Blir riktig inspirerad.....
    Ha det godt.

    SvaraRadera
  5. Visst är det härligt när man får saker slutförda - fint ser det ut!

    SvaraRadera
  6. Jätte, jätte fint och så kreativt!
    /Anne

    SvaraRadera
  7. Jisses amalia så fint det blev, detta var en toppen idé!
    Och ja, ikväll blir det betydligt festligare mat, nyskjuten älgfilé, potatisgratäng och en god rödvinssås samt äppelpaj med glass till efterrätt. Känns som det behövs efter gårdagen bottennapp ;-P KRAM och trevlig helg <3

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails