söndag 23 september 2012

Liten tjej med stora planer




- Mamma, efter frukosten vill jag byta om.
- Mmmm.
- Jag vill ha kjol och en trollstav.
- Ok...
- Sedan ska jag trolla.
- Vad ska du trolla då?
- Jag ska trolla bort dig och mig.
- Ojdå, vart tar vi vägen då?
- Vi ska till Kenya mamma!


Liten tjej med stora planer och längtan. Kompisen är i Kenya i över ett halvår. En evighet för lillasyster och hon kan inte förstå varför vi inte åker dit och hälsar på. Jag visar på kartan och försöker förklara att det är långt långt bort. Hon förstår ändå inte vad som är problemet, ska det vara så svårt att få leka med sin kompis...






10 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att få ta del av sina barns tankar. Det finns verkligen inga gränser hos dom. Något jag måste påminna mig själv om då och då. Det är bara att sätta sig framför trollspöt och åka med tycker jag.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Men gud va gulligt och va synd att det inte riktigt funkar annars hade ni kunnat vara i Kenya under helgen ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  3. Vad sött! Förstår att hon saknar sin kompis...

    Önskar dig en fin kväll! kram

    SvaraRadera
  4. Ha en fin start på den nya veckan.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  5. Underbar tjej med fina tankar. Trolla, vilken bra ide ;)

    Hoppas du får en fin vecka // tina

    SvaraRadera
  6. Åh, söta lilla gumman! Och jag håller med henne, tänk vad bra att ha ett trollspö och bara kunna svinga och off we go. :)

    Och Jenny, vilket helt magiskt foto! Helt ljuvligt! Det tål att sägas hu rmånga gånger som helst, du och din kamera utgör ett strålande team. Ni skapar magi tillsammans. :)

    Tack Jenny för all bloggkärlek, värme och systerskap hos mig på sistone.♥ Det har varit lite tufft på sistone med först förkylning, sedan blödningen i magen och slutligen nackspärren som golvade mig fullständigt. Tid och ork för att kommentera har inte funnits där, men jag har läst. Oj, vad jag har läst och njutit av alla dina vackra bilder och texter. Och som jag glädjs åt dina framgångar och spännande äventyr. Du vet att jag hejar på dig hela vägen.

    Och dina ord hos mig har värmt min själ och jag är så förunderligt glad att vi fann varandra därute i den stora bloggrymden den där gången Jenny. En bloggsyster som jag uppskattar så oerhört mycket. ♥ Jag hoppas att vi en dag kan sitta ner över en fika och prata och skratta bort några timmar. Kanske Milla har tid för en fika tillsammans med oss också? ;)

    Sköt om dig du fina och ha en bra start på den nya veckan!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Det låter underbart! Är hon månne ungefär fyra år?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det stämmer bra det! Precis fyllda 4 år!
      /Jenny

      Radera
  8. Hi hi så uuuuunderbart sagt och vilken ljuvlig bild som illustrerar din dotters förvandling. Blir varm i hjärtat, ett guldkorn du ska spara, eller varför inte printa ut fotot med den text du skrivit ovan, en personlig tavla och minne då hon blir vuxen!
    KRAM

    SvaraRadera
  9. now I don't fully understand Swedish, but I like the picture :)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails