onsdag 26 september 2012

Onsdag - en bra dag eller ej?

Gårdagens nyhet i webbutiken: Guldskål från Miss Étoile


Mitt-i-veckan-dagen är här och jag kan inte riktigt bestämma mig om onsdagar är en bra dag eller ej. Den känns inte helt positiv så kanske jag ska införa någon typ av vardagslyx dessa dagar. Målet är ju ändå att få alla veckodagar att kännas roliga och speciella på sitt sätt. Någon som har tips på vardagslyx så här mitt i veckan?


Dock känns det riktigt härligt att börja denna dag med solsken. Det har varit mycket regn på sistone så jag suger åt mig dessa solstrålar extra mycket. Jag saknar frukostarna ute på balkongen och kvällsmiddagarna ute på terrassen. Den tiden är helt enkelt förbi... Men det finns ändå mycket att glädjas åt så här års. Jag njuter utav långpromenader i skogen där det blir alltmer färgglada löv för varje dag, mina små trädgårdsrundor (som i och för sig blir allt färre och kortare för varje vecka) och jag njuter utav allt det mysiga som hösten för med sig. Här eldas det morgon och kväll och ljusförrådet måste fyllas på inom kort! 
Snart blir solen skymd utav regntunga moln igen (det var härligt så långe det varade) och jag passar på att göra det extra mysigt här i arbetsrummet med ljus och några snittblommor. För idag blir det en heldag framför datorn med nyheter som ska läggas in och planering inför ett nytt projekt. Mysigt men ack så jobbigt med en stillasittande dag för axlar och nacke. Tur att jag har spikmattan!


5 kommentarer:

  1. En bra dag.......ja det kan ju vara mycket och olika för olika människor.

    Idag känns det som en bra dag för mig...........jag mår bra och har inte ont!
    Det är en fin dag.

    Hoppas du får en fin dag du också,
    Anneli

    SvaraRadera
  2. Här innebär onsdagar ofta fotbad :-D Vardagslyx som kropp å själ uppskattar. Ang fönstren är ännu bara 2 bytta, 6 till väntar då tid och plånbok tillåter... Nu njuter jag dock av att snickaren håller på att sätta panelen i vårt uterum, ska bli så skönt då det blir klart! KRAM

    SvaraRadera
  3. jag har alltid tyckt så bra om onsdagar, vet inte varför. nu jobbar jag inte fredagar heller, så halva min vecka är snart gjord. men jag gillade även onsdagar innan.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Ja, just det, spikmattan, den ska jag nog ta fram igen :)

    SvaraRadera
  5. Tips på vardagslyx: Onsdags-bubbelbad, onsdags-filmväll, onsdags-godis...

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails