söndag 2 september 2012

Veckan som gått...

 
Så var det då dags att sammanfatta veckan igen. Söndag kväll och det blir alltmer tydligt att vardagslivet är uppbyggt utav rutiner. Det går bra än så länge men om några veckor är det nog dags att rubba dessa rutiner för att det inte ska börja kännas tråkigt. Det är genom förändringar och utmaningar som man får energikick och motivation!
 
Hur som helt så har arbetsveckan bland annat inneburit två leverantörsbesök vilket gör att veckan blir extra rolig! Alltid roligt att se nyheter och att träffa leverantörerna. Det är mycket jul i min värld nu men jag törs inte skriva ett ord om det här (dock ser jag att fler och fler börjar söka på julrelaterade ord både här på bloggen och i webbutiken...). Jag hade nog tänkte att det åtminstone får bli oktober innan det är dags.
 
 
Kvällarna börjar bli mörka och då trädgården kräver mindre och mindre jobb är det allt lättare att spendera kvällarna framför datorn. Jag och min man tar varsin dator och sätter oss vid arbetsbordet. Där sitter vi med tända lyktor och nynnar falskt till musiken medan vi knapprar på våra datorer. 

 
Många arbetskvällar blir det och för att variera sig lite kör jag olika arbetsplatser. Här sitter jag i sängen med bärbara. Helt klart en farlig arbetsplats speciellt då vår katt låg bredvid mig och sov så sött. Det smittade helt klart av sig så jag smällde igen datorn relativt tidigt den kvällen då sömnen lockade mer än arbetsuppgifterna.
 
 
Trädgården kräver som sagt var mindre jobb nu. Eller riktigt så är det nog inte men den får inte lika mycket uppmärksamhet som tidigare iallafall. Några svängar har det åtminstone blivit och jag har bland annat samlat ihop frön från diverse växter i hopp om att det blir en frodigare (och billigare) trädgård till nästa säsong. Vi får se hur det går men det är ju värt ett försök iallafall.
 
 
En utav anledningarna till att trädgården inte får lika mycket uppmärksamhet är att vårt hem skriker efter oss. Dessutom är jag riktigt sugen på att ta tag i höststädningen och först ut är barnens rum. Det var liksom där det var mest akut...
 
 
Så nu har jag städat och rensat och blivit så där nostalgisk som man så lätt blir i ett barnrum. I smyg satt jag och kammade alla hästar och Barbies och log för mig själv. Fina minnen dyker upp och jag hoppas att dottern tar väl hand om de små liven nu...
 
 
Och är jag igång med höststädningen så brukar det också innebära att maken får rycka in med lite hjälp. Nu ska banne mig de där listerna upp och av bara farten så blev det även en och annan hylla.
 
Barnen är så glada över sitt "nya" rum även om det var en hel del tårar från dem tidigare idag då de insåg att mamma verkligen varit i rensartagen och att en del leksaker var borta... Jag kände mig väldigt ond där ett tag men nu är jag förlåten :)
 
 
Och visst är en helg alltid värd att firas?
 
 
 
 
Bilder: Instagram (@minhemlangtan)

7 kommentarer:

  1. Vi borde måla fönsterkarmar men tamigtusan vad jag drar mig för det... Känns obeskrivligt tråkigt! :-D

    SvaraRadera
  2. Ler. Åt lister, åt igenkänningsfaktorn, åt minnet av senast. Så mysigt!!!
    Låter som om hösten startar bra...:) Det är du och din goa familj värd!!!

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Hej Jenny!

    Kul att läsa din sammanfattning av veckan!

    Ja du det där med jul..*haha*..det ryker allt närmre och folk vill allltid se och klämma på saker tidigt...

    Meeen visst vill man inte ha det ännu...oktober låter väl ändå ganska bra...

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  4. Hej Jenny,
    Jag har bara hållt upp (slutat?) med bloggningen av bra anledningar. Har helt enkelt prioriterat annat - ligga lite mer i TV-soffan till exempel. :-) Mår bra av att inte ha bloggstressen hängande över mig. Bra för plånboken är det också - inte alls lika mycket habegär längre. ;-)
    Måste ju dock kika in hos er andra ibland. Inredningsintresset har ju liksom inte försvunnit - även om det är satt lite i viloläge.
    Kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att höra att det är utav eget beslut. Låter som att du tagit ett bra beslut dessutom även om jag saknar dig i bloggvärlden!

      Kram, Jenny

      Radera
  5. Vilken mysig sammanfattning av veckan, även här pågår höststädning, sovrummet, lilla toaletten, arbetsrummet är avklarade, men barnens rum återstår - har sparat det värsta till sist ;-P KRAM KRAM

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails