måndag 24 september 2012

Veckans Instagram-bilder


Dags att sammanfatta föregående vecka med hjälp utav mina Instagrambilder. Det blev en vecka med ett stort kliv in i hösten. Vantar och raggsockor åkte fram och det blir allt mörkare om kvällarna. Hösten känns ok men mörkret känns aningens jobbigt...

Veckan började iallafall med extra rolig post då Sköna Hem kom med ett riktigt fint nummer. Därmed fick jag även ett trevligt lunch-sällskap, något som är lyx för mig. Det är just runt lunch som jag har som mest att göra för att hinna få iväg alla paket för dagen så tyvärr brukar lunchen bli lidande...


Glädjande nog har vi nu äntligen fått tag på gammalt tegel. Vi har varit på jakt sedan i våras och blev riktigt förvånade över hur svårt det varit. Men nu har vi som sagt var fått tag på ett släp och till nästa vår ska vi mura upp två drivbänkar framför vår terrass, längtar redan!!!


Det blev premiär för mycket den här veckan. Vantar, raggsockor och braskaminen. Sonen har utnämnt sig själv till eldvakt och dottern har redan bränt sig rejält då hon la hela handen mot det heta glaset. Resten av kvällen satt hon med handen i äggvita (som är min mammas tips mot brännskador), vilket både kyler och gör så att det inte blir några brännmärken. Det fungerar verkligen!

Tack mamma, inte bara för äggvite-tipset utan även för att du förser oss med vantar och raggsockor!


Som jag skrev tidigare här på bloggen så inleddes torsdagen med dunder och brak. Åskan gick över oss tätt följt utav hagelskurar i flera omgångar. Det här var jag inte riktigt beredd på...


Veckans jobb fortsätter att snurra på. Varor kommer varje vecka och jag ska erkänna att det börjar kännas tufft att hinna med alla arbetsuppgifter. Jag skulle behöva fler timmar på dygnet!


Veckan avslutades med en liten utflykt ut i skogen, eller rättare sagt till sommarens favoritbadplats. Med oss hade vi äppelkaka och det var sannerligen en stor kontrast att sitta där med plädar och värmande choklad från sommarens besök med bad och fullsatt strand.





4 kommentarer:

  1. Jag gillar dina veckosammanfattningar Jenny. Finfina bilder tillsammans med dina texter ger en härlig sammanfattning av veckan som gått. Me like! :)

    Vad bra att ni har hittat tegel nu och ser fram emot att se de där bänkarna i vår. Man skulle kunna tro att det är lätt att få tag på gammalt tegel men det är efterfrågat och kan dessutom bli en riktig kostsam historia. Så jag förstår att ni är glada att ni nu har det fixat.

    Ja, att hösten dundrade in med besked råder det inget tvivel om och hjälp vilka hagelskurar ni fick. Här har det varit regn och tänd barsa för hela slanten på kvällarna numera. Och jag som är en barfotakvinna så länge som det bara går har insett att det börjar bli das tat leta fram sockor nu. ;)

    Ha nu en fin start på veckan och glöm inte - en sak i taget och andas.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder, tack för att du delar med dig.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Fina bilder och den där kakan hade jag gärna tagit en eller två bitar av nu..! :-)

    SvaraRadera
  4. Tipset med äggvita snor jag med mig bums, bra att veta om olyckan skulle vara framme! Å så mysigt det lät med julmusik, är sugen jag med men har snickare här i dag så jag får nog avstå så de inte tror jag är helt galen ;-) Sköna hem har jag med bläddrat i och såg fram emot ett TJOCKT härligt nr, men ååå så besviken jag blev, var ju tonnvis med reklam, och trist sådan i många fall :-/ Fick bläddra hur många sidor som hellst innan man kom fram till inledningen ens. Trist, men reportagen var bra å jag har sparat halva tills i eftermiddag, så helt illa var det ju inte *ler* KRAM!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails