torsdag 25 oktober 2012

Barnens rum




Idag blir det barnrum för hela slanten. Det är nämligen vad som står på tur i Inspirations Fabriken och jag hänger givetvis på. 
Mina barn delar rum vilket fortfarande går alldeles utmärkt. De har väldigt fint sällskap utav varandra och det värmer i hjärtat då jag hör deras småprat innan de ska sova om kvällarna. Det här med inredning i ett rum där två individer, med olika smak och intressen, delar på utrymmet har också gått bra. Väggar är vita och golven är svarta och sedan har färgerna bestämts utefter ljusslingor som barnen har fått välja. Lyckligtvis hittade jag även mattor som passade perfekt i färg med ljusslingorna.

Så, på bilden ovan, har vi Maja's sängplats. Hon använder hyllorna både som dockskåp ( som jag visat i ett tidigare inlägg) samt sängbord.






Och på andra sidan utav rummet har vi Edvins sovplats. I hyllorna ville han ha saker han var extra rädd om och dessa saker speglar även hans intressen ganska bra. Rymden, naturvetenskap och radiostyrda bilar är bland det roligaste som finns!


Mitt i rummet har de bord och stolar och förvaring till alla leksaker. Bakom halvväggen har vi en utklädningshörna...


Det är mest lillasyster som tagit beslag på den här hörnan då kläder och skor är hennes stora intresse. Jag har beklagat mig över alla klädombyten som görs på en dag men tröstat mig med att det nog skulle bli bättre med tiden. Nja, än har det inte blivit någon skillnad, snarare åt det andra hållet. Dock har hon blivit riktigt duktig på att lägga tillbaka kläderna efter sig så nu är jag lugn igen :-)






Det här är inte bara en tjej med ett stort klädintresse utan hon ägnar sig även väldigt mycket åt musik i olika former. Hon sjunger och spelar instrument och givetvis är det viktigt att danskläderna matchas med discolampan!  


Men så var det plötsligt dags för ombyte igen och sheriffhatten åker på. Tänk så spännande och omväxlande det är att vara barn!




Barnens fönster fungerar även som mysplats och till vintern, då det snöar ute (förhoppningsvis!), är det som mysigast! 


Ja, det var en liten titt in i barnens rum. Det finns lite mer att visa men där håller vi precis på att bygga lite bokhyllor så det får ni se en annan gång!


11 kommentarer:

  1. Vilket trivsamt rum, varifrån kommer ljusslingorna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den kommer från JaBaDaBaDo och finns bland annat i min webbutik :-)
      http://hemlangtan.com/barnbarnrum-c-59_104.html

      /Jenny

      Radera
  2. Väldigt, väldigt fint. Älskar dessa lådor. Köpte hem några liknande från IKEA men de är inte alls lika fina. Vart kommer dina ifrån? Underbart att barnen delar rum. Jag tror verkligen att det är så mysigt för dem.
    Kram/Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Lådorna kommer från Bloomingville och säljs bland annat i min webbutik:
      http://hemlangtan.com/kvadratiskakuber-p-1174.html?cPath=69

      Ha en finfin dag!

      Kram, Jenny

      Radera
  3. Ja men det var ju helt otroligt många bilder. Fina idéer du bjuder på.

    SvaraRadera
  4. Åh vad fint!
    Redan när jag såg första bilden visste jag att jag hade hittat någon med lik smak som jag. Blev nästan full i skratt när jag sedan såg att dina barn t o m har likadana kläder som mina. Din blogg kommer jag definitivt att återvända till!

    M v h
    Karin

    SvaraRadera
  5. Helt underbart.
    Otroligt fina bilder

    Era barn har verkligen ett härligt rum.

    SvaraRadera
  6. FIn idé med speglarna och de fina bokhyllorna...Kram!

    SvaraRadera
  7. Vilket mysigt rum! Jag tror också att det är bra att barnen delar rum så länge det går, mina stora tjejer delade rum tills de blev tonåringar :) Ett tag där var de inte så sams men det gick över och nu är de vuxna och bästa vänner och kommer snart att vara barnlediga samtidigt. Sååå härligt!

    SvaraRadera
  8. Underbaa bilder, både på barnen och på deras rum <3 Förstår att de trivs där!
    Här har vi en bitande kall vinterdag, så det blir till att se över vinterkläderna i helgen... Massa kramar!!!

    SvaraRadera
  9. Ojoj så himla mysigt rum!! Superfint inrett och så mycket fina detaljer och idéer! Jag kan tänka mig att de trivs ypperligt där inne. Håller med om att det är fint om barnen kan dela rum länge, det ger nog en speciell sorts trygghet, samhörighet och glädje. :)
    Ha en fin dag! Kram Madeleine

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails