onsdag 3 oktober 2012

Nyheter...

Porslinserie "katt" från Djeco; mugg, skål och tallrik.

Nu har jag lagt in samtliga nyheter från förra veckans leverans av barnartiklar. Porslinserien ovan är min personliga favorit, tycker den är otroligt söt!


Porslinserie "vägarbete" från Djeco; mugg, skål och tallrik


Från och med nu kommer jag att lägga kameran åt sidan ett slag för att använda mig utav leverantörernas produktfoton. Jag hinner helt enkelt inte med... 
Vi får se om jag kan hålla mig ifrån kameran, det är ju trots allt en utav mina roligaste arbetsuppgifter! Kanske jag kan ta fotodag en dag i veckan i alla fall...


Nu har vi även fått fler medlemmar i vår Cordy Roy familj! Lejonet och taxen är nya och de är precis lika söta och kramgoa som de jag redan har i sortimentet.

Vi har även fått in två nya lampor. Dessa silhuettlampor kommer från Djeco och är otroligt dekorativa. Fina att ha även som nattlampa. Den andra modellen ser ni här>>


Några nya wallstickers fanns även med leveransen. Mätsticka "struts" samt wallstickers "väg".



Avslutningsvis har vi denna kudde i form av en uggla, även den från Franck & Fischer



Nu blir det lagerarbete resten av dagen. Måste göra om en del inför den stora julleveransen som kommer nästa vecka. Trodde inte att jag skulle behöva göra om bland lagerhyllorna lika mycket nu som då jag jobbade i butik, men så är det faktiskt. Sortimentet förändras hela tiden och därmed ändras även ordningen. Dessutom handlar det hela tiden om att försöka effektivisera och försöka få så kort packtid som möjligt. Till exempel måste jag ha pom pomsen mycket lättillgängligt, eftersom jag är där och plockar varje dag. 

Däremot försöker jag göra tvärtom på kontoret. Jag har till exempel ställt hålslagaren och viktiga pärmar i andra sidan utav rummet. Visserligen hade det inte varit fel att spara tid där också men känner att det är viktigare att jag inte blir alltför stillasittande med tanke på ömmande nacke och axlar.


Hur gör ni andra som har stillasittande jobb? Tar ni små mikropauser?

5 kommentarer:

  1. Jisses vilka fina nyheter du fått hem, älskar såväl porslinet som lampan med siluetterna! Lovely! Här skiner solen så jag har druckit te ute i trädgården och varit iväg och köpt nagelack och baströjor på lunchen, behöver komma ifrån lite då man sitter. KRAMIS

    SvaraRadera
  2. Så mycket fina söta saker! Silhuettlampan och ugglekudden var hur fina som helst! Tack snälla för din hälsning hos mig, jag uppskattar också dina veckosummeringar med Instagrambilder :) Fint att ha veckan samlad så med lite blandat innehåll.
    Jag är också väldigt mycket stillasittande och det är inte bra, känner jag. Försöker ge mig ut på en powerwalk någon gång under dagen men det är minsann inte alltid det blir av.. På kvällarna brukar jag köra lite styrketräning framför tv:n :) Det hjälper till lite i alla fall, tror jag! Ha en fortsatt underbar dag, kram!

    SvaraRadera
  3. Åhhh vad mycket fint - behöver bara en bäbis ;) Nej men det är perfekta tips till dop och julklappar!! Har också stillasittande jobb så jag försöker komma iväg och träna på lunchen så ofta som möjligt :)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  4. Så många fina saker till dom små. Man hittar alltid något fint i din butik.
    Vi lämnar en peng till canerfonden varje år, och har gjort länge. Tyvärr har vi mist både när och kära i den trista sjukdomen.
    Ha en bra dag! Anita

    SvaraRadera
  5. Åh, så mycket fint! Det där lejonet är ju alldeles underbart!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails