söndag 14 oktober 2012

Söndagsbild: Äppelkaka



Jag fortsätter att prova mig genom olika recept på äppelkaka. Än är det en del äpplen kvar och det gäller att njuta utav äppelsäsongen så lång tid det bara går!

Jag såg ett recept av Roy Fares och kände att det här verkligen kunde bli något utöver de vanliga äppelkakorna. Med både mördeg, mandelmassefyllning, smaksatt äppelfyllning och smultäcke blev detta en klar favorit. För övrigt känner jag att Roy Fares gör väldigt mycket gott och hans bok står högt upp på min önskelista.










Övriga bidrag till söndagsbilden hittar ni på Inspirations Fabriken>>

10 kommentarer:

  1. Så otroligt gott det såg ut!
    Ha en fin söndag!
    /Elin

    SvaraRadera
  2. Oh, dagens tips!

    Det receptet ska jag klicka mig in och spara, för du har rätt - det gäller att njuta så långt det går! :)

    SvaraRadera
  3. Mmm, med dina bilder ser det extra gott ut!

    SvaraRadera
  4. Åh vilken underbar söndagsbild! Jag kände mig för hängig för att baka äppelkaka, men nu ångrar jag mig!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så galet fina bilder! Och recept på äppelkaka är precis vad jag behöver eftersom jag fick två hela kassar med äpplen igår som måste göras av med.

    SvaraRadera
  6. Ojoj, det lät ofantligt gott! Äppelkakor är nog bland det bästa med hösten!

    Kramen!

    SvaraRadera
  7. Gott! Vi gjorde en äppelsmulpaj med lite, lite salt i, det var också gott.

    SvaraRadera
  8. Åh jaa, Roy Fares är en baddare på att baka! :) Brukar kika på honom när han är i farten på Go'kväll på helgerna och allt han gör ser livsfarligt gott ut. Denna äppelpaj ska vi allt testa här hemma. Tack för tipset & ha en fortsatt fin måndag! Kramar Madeleine

    SvaraRadera
  9. Oj oj oj så gott det verkar! Fick mig nyss lite äpple till livs i frukostyoghurten med lite kanel på, det är så himla gott särskilt med svenska äpplen. Och den där boken.... jisses vad härlig den verkar, tror jag ska köpa den i present till någon, kanske ena dottern som älskar "sötebrödsbakning".
    Kram Eva

    SvaraRadera
  10. Mums den känns ju livsfarlig =) Måste in och titta direkt. Här njuts oxå av alla dessa underbara äpplen. Ha en härlig dag
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails