söndag 28 oktober 2012

Vacker och stark



En sagolikt vacker morgon.
De frostbitna växterna gnistrar i solen
björkarna lyser vita
och vinden har slagit sig till ro.

Rosorna har frusit i sitt finaste tillstånd
de kan inte vara vackrare,
starkare 
och de kan inte symbolisera denna dag bättre...


Denna dag, denna söndag
är en alldeles speciell dag -
min systers födelsedag


Hon skulle fyllt 41 år idag
men likt den vackraste
och starkaste rosen
stoppades tiden.


Allt tog slut 
och kvar står alla vi
som älskar dig så mycket.
Sorgen finns kvar
men även glädjen finns kvar 
glädjen, som vi hade tillsammans.
Minnena finns kvar
och framför allt finns kärleken kvar.


13 kommentarer:

  1. Kram till dig, kärleken finns alltid kvar och det är något beständigt i allt det flyktiga.

    SvaraRadera
  2. Älskar rosor..även de frostnupna( kanske tom mer)

    ha det gott! Kram Sanne

    SvaraRadera
  3. Inne och spanar på fabriksbilder nu. Snyggt och vackert. Gör dig en härlig söndag nu, kram från Maria ♥

    SvaraRadera
  4. Sagolikt vacker bild! Och vackra ord... sorgliga såklart men ändå vackra och hoppfulla, tycker jag.

    SvaraRadera
  5. Så otroligt vacker text. Och bilden är fantastisk! Är säker på att din syster sitter på ett moln och är väldigt stolt över dig, blickar ner och njuter av sin födelsedag. Ha en riktigt fin söndagskväll. Kramis P

    SvaraRadera
  6. Finns inget som berör mig så mycket som dina inlägg om din älskade storasyster. Många kramar mitt upp i all kärlek, sorg och glädje....<3

    SvaraRadera

  7. Vacker bild och text som berör! All kärlek till dig!
    Kra Marie

    SvaraRadera
  8. Hej,
    Vacker bild och vackra sorgeliga ord!

    Kram Monica

    SvaraRadera
  9. Oj vad vackert!!....
    Både bild och text.
    Blir helt lung, kärleksfull och gråtmild när jag läser din fina text. Jag scrollar upp och läser igen... Vackert! Inget är vackrare än kärleken!
    Jag måste stanna upp en stund nu..

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails