torsdag 4 oktober 2012

Vårt kök!


Medan vädret velar fram och tillbaka om det ska vara strålande solsken eller dundrande åska passar jag på att ta några kort i vårt kök. "Kök" är nämligen veckans torsdagstema i Inspirations Fabriken.


Jag känner mig inte helt nöjd med vårt kök utan längtar till en lättare make-over. Men eftersom vi nu bestämt oss för att sakta ner på renoveringstakten en aning får jag fokusera på det som jag fortfarande är helnöjd med i vårt kök!


Till exempel våra dörrar ut till terrassen. Dessa dörrar har vi haft i ett år nu och jag är fortfarande lika nyförälskad i dem. De ger ett fantastiskt ljusinsläpp och framför allt ger de den närhet till trädgården som vi önskade oss.


Nu när det är höst och inte lika mycket spring genom dessa dörrar har vi ställt en pall vid sidan av dörren. Vi har märkt att vi ofta hamnar här framför dörren på små fikastunder tillsammans. Vi suger åt oss allt ljus och planerar trädgården till nästa säsong. Till vintern brukar jag och min man sätta oss här sent på kvällarna med en liten kopp glögg. Det är fascinerande att se all snö som förändrar hela trädgården och som lyser upp i mörkret. Allt har sin charm och det är underbart att följa årets årstider just från denna plats.


Framför den andra dubbeldörren har vi ställt två växter. Den vackert aprikosa hibiskusen som jag fått av mina föräldrar och den cerisa bougainvillea som vi precis köpt på plantskolan. En härlig färgkombination och båda växterna får mig att längta till vårt kommande orangeri...


Förutom dessa glasdörrar och myshörna är det nog vår kära radio som står högt i kurs. Vi köpte den för 8-9 år sedan och är fortfarande så otroligt nöjda med den. Bra ljud och oerhört bra sällskap om dagarna!




9 kommentarer:

  1. Härliga bilder. Ha en bra dag./Anna

    SvaraRadera
  2. Förstår att du är nöjd med köket!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  3. Härlig dörrar!
    Jag skulle också vilja ha mer glas i vårt hus! Gärna skjutdörrar på en vägg.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  4. Nä nu blir jag nästan avundsjuk här ;) så himla fint!! Jag förstår att ni trivs vid de härliga terrassdörrarna! Tycker jättemycket om din stil, både hemma och annat du visar. Jag blir glad varenda gång :) Stort tack för all inspiration! <3 KRAM

    SvaraRadera
  5. Förstår verkligen att du är nöjd med dubbeldörrarna, något liknande är planerat här den dagen köksprojektet drar igång.... men först soldäcke så att man ahr nått att gå ut till ;-D Njut nu av helgen! KRAM

    SvaraRadera
  6. Åh, vilka mysiga bilder. Och jag känner igen mig i det där att man sätter sig vid fönstret och planerar under vinterdagar. Jag och A planerar kanske inte trädgården tillsammans, utan mer altan, målning, vardagsrum osv.

    Vårt kök är ganska litet, tror jag. Egentligen. Även om vi får plats med kökssoffan, så skulle jag allt vilja ha lite mer utrymme! Jag har lagt ett "om-tio-år-eller-så"-förslag om att bygga ut köket och förlänga hallen samtidigt. Det är ju kul att drömma, göra ritningar och kanske räkna på kostnader och så.

    Hoppas ni får en mysig helg, kramar till dig!

    SvaraRadera
  7. Helt ljuvliga bilder! Jag älskar ert kök!!

    :)

    SvaraRadera
  8. Vilka fantstiska bilder! Ett härligare kök får man leta länge efter, så hemtrevligt, så mycket känsla. TACK för att jag fick drömma mig bort en stund. Kramis

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails