onsdag 7 november 2012

Allt på en och samma gång



I natt kommer maken hem från England och tidigare idag hämtade jag hem barnen från mormor och morfar. Guld värt att få hjälp ibland och speciellt under julhandeln, tack mamma och pappa! 

Och tur var väl att jag varit ensam de senaste dagarna för jag har varit allt annat än social. Dessa tre dagar har varit nu-händer-allt-på-en-och-samma-gång. Mail i massor, intervju, förfrågning om "hemma hos"-reportage, förfrågningar från press, leverantörsbesök och så packning på det. Detta är mer än vad jag är van med och tänker jag tillbaka kommer jag knappt ihåg om jag ätit mat och lagt mig i tid. Jag som lovade min kära make att inte slarva med maten medan han var bortrest (det märks vem som tar hand om vem va?).

Jag är tacksam för allt som händer men sorgligt nog har jag ändå svårt att ta till mig allt det positiva. Att vara egen företagare är nervöst, skakigt och osäkert. Jag tar en dag i taget och kämpar på till 200%. Jag är livrädd att min dröm förstörs, detta betyder så otroligt mycket för mig! 
Så, jag summerar dessa dagar med ett stillsamt leende för mig själv och tar sedan tag i nästa uppgift. Får se, vad är näst på "att göra"-listan... betala räkningar var det ja (leendet är borta nu...).




4 kommentarer:

  1. Åh, slösa inte mer energi än nödvändigt på att oroa dig - du gör ju så gott du kan och mer kan du inte göra. Lättare än man tror att fastna i en orospiral som gör att det bara känns tyngre, så försök glöm oron och fokusera på att du vågat genomföra något som de flesta inte vågar. :-)

    SvaraRadera
  2. Det där med "vem som tar hand om vem" är ungefär på samma nivå som hemma hos oss, är inte mannen hemma så bara rasar allt här med mat, sovtider och tandborstning......helt otroligt egentligen !!!! Hoppas du landar och kan njut lite snart ;)

    Kram ullis

    SvaraRadera
  3. Att vara egen är alltid en viss oro tror jag. Men försök och njut. Härrom dagen jobbade jag i butiken och en kund sökte en speciell sak. Jag skickade vidare henne vidare till dig och sa att hon skulle kolla där. Hon läste din blogg ibland sa hon. Det var lite kul tycker jag.
    Och att äta är viktigt, skönt att du har någon som påminner dig. :-)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att det händer så mycket! Det är väl en av nackdelarna med eget företag.... Svårt att andas ut ibland och man har en ständig oro. Men försök och njut, låt inte oron ta över. :)

    Heja heja!
    Kramar

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails