torsdag 1 november 2012

Färgtema



Inspirations Fabriken bjuder på ett riktigt roligt tema denna torsdag då det handlar om färger. Alla ni som följer min blogg vet kanske att jag är försiktig med färger här hemma. Jag trivs som bäst men dova färger och helst inte alltför många färgkombinationer (med undantag av barnrummet). Dock vill jag ha sagt att jag älskar både färger och mönster!

Min absoluta favorit är grått. Gärna i blandade material, allt från betong till mjuk filt. Det verkar vara en färg som jag inte kan tröttna på. Dock visar jag inte grått i dagens inlägg då min kärlek till grått är så stor så den får ett eget inlägg framöver istället :-)





Vårt svart/grå/vita hem blandas upp med en hel del detaljer i trä. Jag är väldigt svag för trä och blandar en hel del träslag. Vednischen som vi har i matrummet är min favorit. Jag vet inte vad det är med mig och ved...




Vi har haft blått i sovrummet i ett par år nu och sakta men säkert letar sig denna färg ut även i andra delar utav huset. Kombinationen av blått och grått kan jag inte se mig mätt på.




Och på något sätt måste jag få ut min rosa kärlek också. Lite detaljer här och där och till våren, då vårlängtan är som starkast, blir det mera rosa i vårt hus.




Titta! Letar man så hittar man faktiskt mer färger än ovan nämnda. Orange och gul är färger som jag inte riktigt kan släppa tankarna på just nu. Gul i kombination med grått får mitt hjärta att slå några extra slag...

15 kommentarer:

  1. Gillar dina bilder! Så härliga!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Supercoola sugrör på första bilden. Det behöver uppenbart inte vara färgglatt för att det ska vara häftiga sugrör!

    SvaraRadera
  3. Wow vilka snygga färgmatchande collage. Härligt att få se:).
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Vilket häääärlig inlägg!! Fina foton, inspierande! Och vad intressant att läsa om dina tankar kring färger!!! Jag är en allätare, gillar det sobra med svart, vitt och grått - men dras mycket åt Josef Frank och hans underbara färg och form:) Just nu håller jag på att inreda mitt TV-rum och där har jag faktiskt fått in lite gula inslag:)))

    Önskar dig en riktigt fin helg!

    Stööööörsta kraaaamen aka

    SvaraRadera
  5. Ooops glömde din fråga, min blus är köpt på second hand, vad kul att du gillade den:)))

    Kraaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  6. Vi är lika där du och jag, med kärleken till ved. Nu har jag tyvärr ingen öppen spis, så ved har jag liksom ingen nytta av...
    Hoppas du har haft en skön helg, ha det gott! Kramar!

    SvaraRadera
  7. Vilket härligt inlägg! Så fina färger! Å gult är en färg som är på uppgång även hos mig!

    Kramen!

    SvaraRadera
  8. Underbart inlägg!! Ved är speciellt, det håller jag med om. Doften, känslan, och atmosfären den sprider. Blått är en ovanlig färg hemma hos mig, konstigt nog, för jag är svag för blått.. särskilt gråblått och den där porslinsblå färgen som är så vacker. Ska kanske ta in lite mer blått framöver :)
    Kram!
    Madeleine

    SvaraRadera
  9. Jag ser verkligen fram emot ditt inlägg om grått! Det är en favoritfärg hos mig med och jag ska snart flytta in i en ny lägenhet och måste bestämma soffa, säng, mattor, tapeter osv! Mina favoritfärger är vitt och grått med inslag av brunt och grönt. Det är roligt att köpa nytt men lite ångestfyllt för jag vill ju att det ska bli så bra och bli klart så fort! :)
    Förresten, er snygga sängram, har ni gjort den själv eller köpt den? Var i så fall?
    Kram
    Carolina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska du flytta, så kul!!! Men som du skriver så blir det många beslut på en gång. Svårt men roligt. Jag ska se till att få iväg ett inlägg om grått snart.
      Sänggaveln har vi gjort själva. Vi köpte tyget här i Kungälv och häftade upp den på en vadderad mdf-skiva. Mer bilder på den kommer säkert på torsdag för då är det "sovrum" som tema på Inspirations Fabriken.

      Hoppas att allt är bra med dig Carolina!
      PS! "Vår" lilla valp föddes idag :-)

      Kram, Jenny

      Radera
    2. Åh, vad spännande med valpen!! :D
      Det kommer bli så roligt när ni får hem den! När blir det?

      Jag ser fram emot fler bilder från ert hus, ni har så himla fint tycker jag, och en lugn och skön färgskala och stil!
      Ha ett bra slut på veckan nu! Stressa inte ihjäl!
      Kram

      Radera
    3. Vecka 1 får vi hämta honom så nu har vi nedräkning :-)
      Vissa här hemma tycker att hunden ska heta Jeppe men det röstade jag ned på en gång ;-)

      Ha dé fint du med!!!
      Kram!

      Radera
  10. SÅ fina bilder du visar:) SÅ kul att hitta till din fina blogg och tack för din fina kommentar hos mig!

    Kram Emma

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails