onsdag 21 november 2012

Hjälp mig!!!


Igår fick jag två stora leveranser med både "gamla godingar" och nyheter. Jag håller fortfarande på att packa upp då gårdagen även ägnades åt leverantörsbesök och föräldramöte. Och ni vet ju, jag älskar ju det här med att packa upp varor!
Men så plötsligt byttes mitt leende till en svordom och jag blir, som jag så ofta kan bli, aningens trött på mig själv. Jag är slarvig och vill att saker ska hända snabbt och då händer det ibland att inköp inte alltid blir som jag tänkt... Som den här trådkorgen till exempel. Den köpte jag in med syftet på att ha som förvaring på skrivbord. Men korgen är ju gigantisk för det ändamålet och jag måste ha missat måtten helt. 

Själva korgarna är riktigt fina men jag får tänka om och vet nu inte riktigt hur jag ska fota dem. Kanske ni kan hjälpa mig? Vad skulle ni göra med en trådkorg på 51x34cm? Jag känner mig tom på idéer idag...


Ja ni ser ju, min pappershög ser ut som en liten bunt med post-it lappar...


Jag har gjort många felköp tidigare och det är inget större problem med det. Det har till och med hänt att mina felköp har blivit storsäljare så detta kanske är början på något bra ;-)

Nu ska jag fortsätta packa upp. Vill göra färdigt detta idag så jag kan ge mig på att fota lite nyheter i morgon. 


9 kommentarer:

  1. Kan man ha papprena på andra ledden? Och ha två olika högar, t.ex. In och Ut eller Mitt och Ditt... om du förstår hur jag tänker?

    SvaraRadera
  2. Håller med Karoleen här ovan. Om man vill hålla isär de olika högarna med papper, skulle man kunna sätta 2-3 träklädnypor i botten, så att de står upp och delar av. Eller så skulle man kanske kunna förvara t ex tvättmedel & dyl i dem ...

    SvaraRadera
  3. Jag skulle ha tygprover i eller förvara 1 pappershög och sedan pennburk, snöre, gem/klämburk mm
    Pyssellåda till dottern och i tvättstugan skulle äntligen saker ha en plats att stå i istället för på bänken bara.
    Jisses jag kommer på massor :-)
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Hi hi...men den är ju bra. Att ha både pappper,pennnor mm i samtidigt. Allt möjligt ju....tyger band och snören Kanon korg. Kram från Maria

    SvaraRadera
  5. Ställ den i köket med vinäger, burkar med pasta osv..som lite förvaring med godsaker:)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Hihi, jag håller med om att papperna ser ut som post-its. Men låtsas att det är symboliskt, små fakturor = små bekymmer! :)
    Eller så kan ni ha hundhanddukar i korgen!
    Förresten, jag har en hel del grejer som ni kanske vill ha? T ex en "hundbar" i rostfritt (skålar som står i en ställning så att de kommer upp en liten bit från golvet), en söt blå plastskål, kloklippare, en stor svart korg, flytväst, ramp till bilen, m.m. Jag har inte velat slänga det för det är bra grejer, men jag behöver det ju inte själv. Men om ni vill köpa egna grejer är det helt ok! :) Säg bara till, annars lägger jag det nog på blocket inför flytten nästa månad...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så snällt! Vet att vi får ett litet startkit men vet inte exakt vad vi får... hundskålar vet jag att vi inte får i alla fall. Om du inte säljer det på Blocket är vi intresserade, ska försöka kolla upp vad vi får från hundägaren.
      Vart ska du flytta?

      Vi hörs!
      Kram

      Radera
    2. Det är bara att höra av er i så fall! Jag kan ta kort på grejerna om ni vill eller så får ni gärna titta på dem själva. Det känns roligare att ge bort det till någon man tycker om än att slänga eller sälja på blocket.
      Kram

      Radera
    3. Förresten, det är till Guldheden jag ska flytta! :)

      Radera

Related Posts with Thumbnails