måndag 12 november 2012

Kemi i inredning



Jag har skrivit om det tidigare här på bloggen men det tål att upprepas; Alvhem mäkleri kan det där med att skapa inspirerande hem! Varje vecka kikar jag in på deras hemsida för att kika på de nya objekt som lagts ut, inte för att vi är på väg att flytta utan för just inspirationen.

Häromdagen såg jag ett hem som inte bara var fint utan WOW-snyggt!!



Ingen överraskning kanske att jag gillar färgskalan. Men det är mer än det som faller i smaken här, bland annat tavlorna på väggen. 
Min man är kemist så de skulle passa finfint här hemma. Det var ju det där med att hemmet ska vara personligt inrett och spegla de personer som bor där. Än så länge är det knappt något spår av kemi i detta hem med undantag av några avhandlingar som ligger och "skräpar" både här och där ( förlåt älskling ;-)). Vi har även några loppisfyndade mätkolvar som jag använder som glasvaser men annars syns det inte riktigt att det bor en kemist här. Det får bli ändring på det tror jag.


Och här har vi periodiska systemet också. Inte dumt alls faktiskt.



Och så måste jag visa köket som ju blir supercharmigt med tegelväggen. Jag är fortfarande lika svag för tegelväggar och längtar riktigt mycket till vi smäller upp vår tegelvägg...





8 kommentarer:

  1. Äntligen!!
    Jag har alltid drömt om att ha ett stort lab hemma! Jag börjar planera direkt, kan vi ha det i vardagsrummet?

    TACK älskling!

    //Jesper

    SvaraRadera
  2. Snyggt absolut och tegelväggen är riktigt vacker!

    SvaraRadera
  3. Verkligen snyggt.
    Ha en fin kväll!
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Jag satt också och kikade på den fina lägenheten häromdagen. Så snyggt med tegelväggen i köket.
    Kram Anita

    SvaraRadera
  5. Åhhhh, vad snyggt!!! Alltihop! Tegelväggar är så snyggt, vi har en fusk:)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Vad snyggt! Det var ju faktiskt en riktigt bra idé att göra tavlor som speglar dem som bor i lägenheten/huset. Undrar bara vad det skulle stå på våra tavlor... Kanske "demokrati" eller olika sjukdomar på latin...

    SvaraRadera
  7. Kul med lite annorlunda motiv på tavlorna och att som sagt spegla de som bor där. Jag jobbar med fisk på lab och har flera arbetskamrater som gärna har fiskmotiv i sin inredning, de är ju faktiskt väldigt dekorativa och det finns en hel del sånt att få tag i :) En av dem t.o.m sandblästrade fönstret i sin ytterdörr med vackra fisksiluetter! Själv har jag inte riktigt fallit för just fisk som motiv, tycker nog mest om att äta den, ha ha. Egentligen är det ganska intressant vad det är som gör att man helst väljer vissa former och färger... jag älskar bladformen - undrar varför? Kanske var jag ett träd i ett tidigare liv :)
    Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Jag gillar också den här lägenheten, särskilt färgerna. Periodiska systemet var ju jättesnyggt som tavla! Lite otippat, men som kemist kan jag ju inte heller låta bli att gilla det. :)
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails