fredag 16 november 2012

Längtan efter snö



Redan fredag. För varje dag som går i veckan är det allt svårare att ta sig upp på morgonen. Mörkret gör  det knappast lättare... Nu önskar vi oss snö så att det blir lite roligare och ljusare utomhus. Barnen pratar ofta om förra vintern då vi hade snöbollskrig hela familjen och då vi åkte pulka i backen ovanför oss. Mannen i huset är fortfarande stolt som en tupp över att han gömde sig så bra, där bakom komposten, och bombarderade mig med snöbollar. Som ett frågetecken stod jag där och tog emot den ena fullträffen efter den andra och kunde inte för mitt liv förstå var de kom ifrån... jag bjuder på den, men den här vintern ska jag vinna snöbollskriget! Och den här vintern får vi även en liten hundvalp att leka runt med i snön, så vi längtar!!!



Men tillbaka till verkligheten. Fredag var det ja och i eftermiddagen är det stora shoppingrundan som väntar. Lite julväxter och presenter till helgens kalas ska bland annat inhandlas. Sedan ska vi göra pepparkaksdeg inför helgens bakning. Jag ser fram emot lukten utav jul!



Och så ska jag givetvis planera vårt kommande renoveringsprojektet som jag nämnde på bloggen igår. Det är hallen som står näst på tur och jag har längtat så efter detta! Den här gången ska jag komma ihåg att ta före-bilder innan vi drar igång. 
Så nu är jag på jakt efter någon fin klädesförvaring. Vi har en väldigt liten hall och det är så trist att alltid se den överfull med kläder och skor. Inte lätt att få ordning på alla vinterkläder men kanske man kan få till det lite bättre än den urtrista hatthyllan som vi har idag. Någon som har tips?



Och om vi ska prata lite Hemlängtan också så tuffar det på med nyheter som ni ser. Jag väntar in en ny leverans från Bloomingville som jag känner mig väldigt förväntansfull inför. Det är en del nyheter som jag tror väldigt mycket på och det är alltid lika spännande att få se och känna på dem efter att bara ha beställt från katalogen.
Nästa vecka öppnar vi upp en ny typ utav inspirationssida i webbutiken, men mer om det då!


Trevlig helg!!!


7 kommentarer:

  1. Vilken cool lampa! Hoppas du får en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Vilken otroligt snygg lampa - på önskelistan.
    Men vet du, jag köpte några pappgranar från Bloomingville från dig häromveckan och nu vill jag ha flera till. Kommer de in på lager igen eller vet du vart annars jag kan få tag på dem? Har letat och letat

    Kram Teres

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du handlat från mig, det visste jag faktiskt inte (kan era bloggnamn men inte era riktiga namn...). Pappersgranarna kommer tyvärr inte in igen den här julen och jag sökte runt på nätet men hittade inget. Jag håller ögonen uppe och hör av mig om jag ser dem någonstans.

      Ha en fin lördagskväll!

      Kram, Jenny

      Radera
  3. Åh vad jag blev inspirerad av att ta tag i vår hall också nu... vi har planer inför jullovet men har inte planerat färdigt så det kan jag ju, förlåt vi ju göra nu:) Hos er kommer det att bli så fint, bara vet det, allt blir det! Vi får prata hall på nästa fika, L sa att hon skulle maila oss:)

    Ska det flytta hem en liten valp till er???? Såå mysigt!! Kan tänka mig att barnen jublar! Då kanske det blir en hundkategori hos Hemlängtan nu...;)

    Lampan är dösnygg!

    Jag hejar på dig i årets snöbollskrig hihi...;) Någon jämlikhet får det ju vara;)

    Vi hörs!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ha en fin kväll!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  5. Sååå fin lampa....adderas till årets önskelista!! Du har det så mysigt hemma!!
    Snö....nej jag klarar mig utan det ett tag till. Men sådär lagom kvällen innan julafton ser jag kärna vita små flingor falla. Hoppas att du för en fin helg, krams m

    SvaraRadera
  6. Skönt att höra att jag inte är ensam om morgontrötthet. Nu ska jag kika in i din fina lilla butik!
    Kram Anita

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails