torsdag 15 november 2012

Mattor & Kuddar


Så var det dags att återgå till bloggen och till webbutiken efter ett par dagar med vab. Det var en pigg sjukling jag hade hemma och vi har haft det riktigt mysigt. 
Men nu åter till vardagen och varför inte starta upp med Inspirations Fabrikens torsdagstema som denna vecka är "kuddar & mattor". Ingen tvekan om att det blev till sovrummet som jag begav mig med kameran i högsta hugg. Det är i det rummet som mina favorittextilier finns, utan tvekan. Färger med vitt, grått och blått och blandade (men enkla) mönster är vad vi gärna omger oss utav. 



På nedervåningen har vi en stor ryamatta som åker ut så snart jag hittat mattan med stort M. Utöver den har vi ett par bomullsmattor som jag tycker väldigt mycket om men som oftare ligger i tvättmaskin än på sin plats på golvet. Kattens leriga tassavtryck och en ljus matta är ingen bra kombination...





För övrigt känner jag mig strålande glad idag. Igår var jag trött och less på denna gråa månad men så hände det något med min make då jag började prata renovering. Hans "hmm" tolkade jag som ett positivt hmm och hans lilla lilla hint om att vi kanske eventuellt ska påbörja ett nytt renoveringsprojekt har jag nu multiplicerat med tusen så nu är vi igång igen :-) Nu ska här planeras och bläddras i tidningar...

6 kommentarer:

  1. Vilka härliga kuddar! Lycka till med det nys projektet!

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!

    Vad glad jag blir av att läsa om din glädje över ett nytt renovereringsprojekt som kommer ta sin början. Ska bli kul att få följa här på bloggen. Vad blir det för projekt denna gång?

    Här hemma har vi börjat prata badrum (och med tanke på att vårt badrum är rån 60-talet så är det på tiden) och med ens har jag alla antenner ute för badrumsinspiration. ;)

    Fina bilder du bjuder på idag. Härlig inspiration. Och visst kan man förlora sig bland kuddar och mattor. De ger det där lilla extra till ett hem. :)

    Jag har inte glömt bort dig och fikan, det har bara varit lite mycket sedan branden. Men mail kommer snart.Vore så kul om vi kunde få till en tid för en trissfika. :)

    Sköt om dig du fina och tack för dina vackra bilder som alltid får mig att le stort. Så vackra!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Härligt att få lite glädje och inspiration till renovering mitt i denna gråa novembermånad. Ska bli spännande att höra vad det är som ska hända!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig samling kuddar! Det här temat gillar jag verkligen. Att få spana in alla hundratals olika kuddar som folk har hemma. Kul! :)

    SvaraRadera
  5. vackert blått och vitt.
    ha en fin kväll!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails