söndag 18 november 2012

Nu är det allvar!



Nu är det allvar. Första omgången av pepparkakor är bakade och som jag skrivit tidigare på bloggen så är det här med pepparkakor definitivt ingen lek i detta hus. 
Och, inte helt oväntat, fick vi känna på det redan första dagen. Då sonen kom hem från gårdagens träning hetsåt han pepparkakor tillsammans med maken. Hetsätningen resulterade i att sonen mådde dåligt resten av kvällen och maken utsåg sig själv till segrare, en mycket stolt segrare... 

Idag flyr jag och dottern detta slagfält och drar på kalas istället. Får se vilket skick grabbarna är i då vi kommer hem...

15 kommentarer:

  1. Härligt med pepparkakbak.
    Visst är det kul med fabriken och alla söndagsbilder?

    Ha en fortsatt underbar söndag!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. ha,ha...så roligt skrivit ....

    KRAM

    Pernilla

    SvaraRadera
  3. Hahaha underbar tävling tycker jag. Sonen här skulle helt klart vinna... Undra om jag skulle utmana honom

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. hahahhahaha. stackars liten. men det är lätt att få ont i magen av alla de där pepparkakorna. här hemma är vi väldigt snälla, så mycket pepparkakor som vi äter ..

    skön söndag,
    ulrika

    SvaraRadera
  5. Pepparkaksbak låter mumsigt....framför allt degen är såå god. (för mkt degätande leder ju dessverre också till magont) Kul att se att det inte bara är jag som längtar efter jul. Krams m

    SvaraRadera
  6. Tokungar! Fin bld på formarna, jag fick roliga djurformar förra julen. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  7. ja pepparkaksdeg är gott och det kan lätt bli för mycket.
    Ha en fin kväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  8. Mysigt med pepparkaksbak, då luktar det jul hemma hos dig! Må så gott kram från Maria

    SvaraRadera
  9. Vilken fin bild! Låter allvarligt det där ;-)

    SvaraRadera
  10. Haha - jag är ganska bra på att hetsäta pepparkakor också så jag har all förståelse (och även förståelse för illamåendet... Been there, done that...)

    SvaraRadera
  11. Haha vilket race! Jag förstår att ni flyr fältet. Tur att vi inte har drabbats av detta här ;)
    Ha en go start på veckan
    Kram

    SvaraRadera
  12. Vilken fin bild, hoppas pepparkakorna vart goda :)

    Med vänlig hälsning, Hanna med bloggen whiterainbow.se

    SvaraRadera
  13. Stackars magar. Vi käkar oxå pepparkakor men köpta i butik.
    Kram Anita

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails