söndag 2 december 2012

December



December. Årets sista månad och en händelserik sådan. Klappar ska köpas, hemmet ska juldekoreras, kalendrar ska öppnas och slutligen ska både jul och nyår firas. Tiden fram till jul är den mysigaste tiden, jag njuter mer utav barnens förväntningar och alla förberedelserna än självaste julafton. 
Just nu är det full fokus mot Lucia. Barnen nynnar på julsånger och har nedräkning inför denna, ganska stora dag, med uppträdanden och julfika. 



Och så slog vintern till helt plötsligt. Det är en frostig advent vi firar idag och sonen slog på stort och tände alla fyra ljusen när han ändå var i farten. Härligt med barn som tar egna initiativ!


Julen i all ära men jag undrar ändå om det inte är vår sista jullovsvecka som vi längtar mest till. Då åker vi och hämtar "vår" lilla valp. För varje vecka får vi se nya bilder och för varje vecka bli längtan allt större. 



Men först och främst ska alltså advent firas. Det gör vi genom att fortsätta julpynta här hemma och ge oss in i julgodistillverkningen. Och så får vi inte glömma dagens kalas, men det är nog ingen risk för lillasyster står påklädd och klar trots att det är flera timmar kvar... 

7 kommentarer:

  1. Jättecharmiga bilder på din söta, charmiga dotter!

    SvaraRadera
  2. Hittade hit genom en annan blogg och vill bara lämna ett litet avtryck. Gillar det jag läser och ser, så jag återkommer mer än gärna. Ha en bra start på veckan. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Ljuvliga bilder! Har ni fått snö och lite vitt ljus istället för detta gråa som har rått nu ett tag. Här snöar det för fullt nu och jag njuter. Nåja kanske inte ikväll när jag ska stå och hålla valpkurs, känns som lite väl kallt.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Helt fantastiska bilder av er lilla ljusspridare! :) Du är så bra på att fånga de där magiska ögonblicken Jenny.

    Åh, jag förstår att ni längtar efter er egen valp. Vilken spännande försenad julklapp att längta efter. En ny familjemedlem som jag är säker på kommer att älskas högt. Och kelas och lekas med mest hela tiden. :)

    Ta hand om varandra!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Vilka fina bilder. Vad fiffigt att använda ljusslingan på det sättet, det gillar jag!

    Vad spännande att ni ska hämta er valp! Vilken mysig julklapp!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails