tisdag 11 december 2012

DIY: Hängare



Jag tröttnade på min tidigare hängare i sovrummet och begav mig iväg på loppis på jakt. Lyckligtvis fann jag det jag sökte och kom hem med några gamla gardinknoppar. Vi har spraymålat dem svart och min kära man fixade till dem på baksidan så att det går att skruva in dem i väggen. Och nu hänger dom där på väggen och förhoppningsvis blir det lite mindre kläder som ligger slängda på golvet...
Tror nog att jag vill ha några till och jag undrar så om de blir finare i grafitgrå eller om de ska förbli svarta. Vad tror ni?





I kväll är det Luciauppvisning för dottern. Jag sa åt henne i morse att hon ska ta i ordentligt när hon sjunger och maken fick en orolig blick. Det är svårt att veta var man har vår lilla tjej, antingen blir hon tokblyg eller så kommer hon överrösta alla andra och trivas som bara den av all uppmärksamhet. Ska bli spännande att se!

10 kommentarer:

  1. Visst är det roligt när man kommer på något fiffigt som man kan göra själv och särskilt med återbruk. Det blev väldigt bra! Grått kanske blir mildare... det beror på om ni har något mer svart i rummet tänker jag. Har du kollat alla DIY på Pinterest? Det finns ju HUR mycket som helst att dona med!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Kul med Lucia - och knopparna var fina! :-)

    SvaraRadera
  3. Läckra krokar du fixat till! Det är så härligt med alla dessa små lucior.
    Kram Anita

    SvaraRadera
  4. Nämen va snygga, den idén ska jag låna till vårat sovrum. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag har bestämt mig för att härma din idé med de här snygga krokarna- jag bara undrade om du kunde berätta hur din man löste det med det stora hålet baktill? Vore supersnällt! :) Mvh, Nicolina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Nicolina!
      Min man sågade till en träkloss som han sedan skruvade i en lång skruv genom (ha en skruv som är några cm längre än träklossen). Träklossen limmade han sedan fast i det stora hålet på gardinknoppen så att skruven sticker ut på baksidan. Sedan är det bara att skruva upp gardinknoppen!
      Hör gärna av dig om du har några fler funderingar!

      Hälsningar, Jenny

      Radera
  6. Tack för svaret! Har köpt på mig lite gardinändar på de senaste loppisturerna, så det blir till att sätta upp dom snart! Ha en fin dag! :) //Nicolina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å så kul!
      Ha en fin dag du med!

      /Jenny

      Radera

Related Posts with Thumbnails