onsdag 5 december 2012

Julklappstips!



Lite julklappstips till den där personen som är så flitig och städar och grejar där hemma. Eller kanske till han/hon som du önskar städade mer... Nåväl, här är lite tips på hur man kan göra städningen lite lyxigare och roligare.

- Dammvippa gjord utav strutsfjäder
- Förvara din städprylar i en trådkorg med handtag. Praktisk och snygg!
- Vit disktrasa från Iris Hantverk. Släng in den i tvättmaskinen emellanåt och den är som ny...
- Borste, även den från Iris Hantverk



Här hemma går det väl lite sisådär med städningen just nu. Vi är ganska duktiga på att hitta på andra saker som är viktigare ( och framförallt roligare) än att städa... kanske ska ge ett städkit till maken (eller till mig själv) i julklapp :-)




Dagens nyhet är dessa sugrör från Miss Étoile. De finns nu i tre färger; rött, svart och rosa. På bilden ser ni även den prickiga bakformen.


Och så måste jag visa detta underbara förkläde som jag precis fått in från Lisbeth Dahl. De kan det där med vardagslyx!




Hoppas att ni alla har det bra och att ni som befinner er i Stockholm inte snöar inne. Det blev verkligen vinter snabbt och rejält i år!

4 kommentarer:

  1. Oj, vad mycket fint! Förklädet skrivs upp på min önskelista!

    Ha en fin kväll! kram

    SvaraRadera
  2. Det där med lite lyxigare städgrejor vore nåt för mig. Tror faktiskt att det skulle göra städningen lite roligare!

    Här har vi riktig snöstorm, sista bussen hem gick vid halv fyra, men sån tur var hann vi alla hem! Nu ska vi mysa med brasa och film:)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Hej hej!
    Här är en av alla stockholmare som valde att stanna hemma idag. Fram och tillbaka till skolan samt en snabbvisit till mataffären sedan har vi mest skrattat åt all snö. Mannen har varit ute och skottat 5 gånger bara idag och det har inte slutat snö ännu.

    Ja tänk om jag haft ett städkitt som du visade då hade jag nog roat mig med det.

    Hoppas allt är bra med dig och att du njuter av juletiden.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Röda sugrör var jättefint!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails