måndag 3 december 2012

November med Instagram

1. Maken har varit bortrest och vet vad han ska köpa med sig hem. Ett lass med tidningar och jag hoppar av lycka!!!
2. Vi är hundvakt och fick prova på livet med hund. 
3. Jag och maken avslutar månaden med ett spabesök. Otroligt skönt att göra detta så här mitt i julhandeln, nu är jag laddad för slutspurten!
4. Det blir några dagar vabbande med dottern. En pigg sjukling var det dock och vi hade några mysiga dagar tillsammans.
5. Titt som tätt dimper det ner små överraskningar med Posten från min barndomsvän. Vi har inte setts på många år men hon skriver alltid de rätta orden och visar den där omtanken som gör mig alldeles varm inombords.
6. Sonen medverkar i sin första fotbollscup och höjdpunkten var givetvis medaljen!
7. En snabb sväng med dammsugaren inför ett leverantörsbesök resulterade i att både strumpor, några leksaker och sonens tand slank ner. Det gick inte riktigt som jag tänkt mig...
8. Jag njuter utav hyacinterna och omger mig med dem vid skrivbordet.
9. Jag har sagt åt mig själv att inte tänka trädgård förrän i januari. Men jag föll dit och skissade och planerade en hel kväll. Det gav lyckorus kan jag lova... och en stor vårlängtan!
10. Jobb, jobb, jobb. Här står jag och packar ljusslingor långt in på sena kvällen. Vi sålde över 20 ljusslingor på endast några timmar. Helt galet!
11. Doften av hyacint byttes ut till smultrondoft då leveransen från Björk & Berries kom. Tänk om alla leveranser kunde lukta så här gott!
12. Det blev många leveranser i november. Roligast är det givetvis med nyheterna.



En sammanfattning av november och jag känner mig faktiskt ganska glad över att den här månaden är över. Det har varit en grå och mörk månad och jag har varit otroligt trött. Lite kämpigt har det alltså varit men ändå en bra månad med mycket jobb och andra roligheter.
Nu tittar vi framåt och tar tag i en ny månad! Och tänka sig, nu har även vi i Göteborgs-trakten fått snö. Behöver jag säga att barnen var överlyckliga i morse?  

5 kommentarer:

  1. Ja, nu försöker jag tänka att det bara blir bättre - tycker inte om November (urtrist månad). Några veckor bort till jul, julledigt, årsskifte och så sakteliga ljusare dagar. Tjoho! :-)

    SvaraRadera
  2. Hej Jenny!

    Vilken härlig sammanfattning av er november. :) Jag kan inte låta bli att le åt din magasinfrossa då maken har varit ute och rest. Jag är likadan (dock har jag ingen resande man) och önskar mig gärna tidningar då familj och vänner reser. När vi var i London i somras var det många magasin som fick följa med i både mina och tonårsdöttrarnas väskor hem. En del av tidningarna går att hitta här i Sverige också men ibland till dubbla eller det trippla priset. Synd tycker jag.

    Jag hoppas att december blir en mycket bättre månad för dig vännen och visst gör det där vita täcket sitt till för humöret. Det blir bra mycket ljusare och all den där gnistrande snön ger helt klart lite extra julkänsla. Så njut ni av snö, en stundande jul och packande av julordrar och ha en strålandefin december.

    Stor kram
    Lotta

    Ps. Tack för dina ord som värmer så otroligt gott.♥

    SvaraRadera
  3. Tycker du hunnit med mycket roliga saker den tristaste månaden på året ;) Roligt att ni fått snö också nu håller vi tummarna att den ligger kvar till självaste julafton det vore underbart ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  4. Ljuvlig sammanfattning av denna gråa månad. Här vräker snön ner och gör allt vitt, ljust och allt blir ju mycket vackrare med lite snö. Härligt. Stressa inte ihjäl dig med alla ordar.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej kära bloggvän! Vilka härliga bilder, jag verkar ha missat en del på Instagram? Det där med dammsugaren t ex.
    Jag är heltidssjukskriven året ut, så jag tar gärna och ses när du har tid och möjlighet. Kanske kan sitta och skissa trädgårdar ihop? :-) Kramar, Cissi

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails