tisdag 4 december 2012

Snö och kyla

 
 
Medan snön dalar ner utomhus har jag jobbat på här inne och framför allt försökt att hålla värmen uppe. Vårt hus är allt annat än varmt så här års och trots att jag eldar i braskaminen är fötterna och fingrarna som is. Men nu börjar jag äntligen tina upp efter en lång och varm dusch och jag tror nog att resten utav arbetsuppgifterna kan göras nerbäddad under duntäcket med bärbara datorn i knät.
 
 
Men det här vintervädret har ändå sin charm. Barnen är strålande glada. Ljuset och framför allt tystnade som snön ger är otroligt rogivande. Och så blir allt så vackert igen! 
Nu får det gärna vara så här ett tag, december ut åtminstone, sedan är jag nöjd för denna vinter :-)
 
 
 
Produkter på bilden:
 
 

5 kommentarer:

  1. Vilken otroligt fin kudde, den skulle absolut passa in här hemma

    Kram Teres

    SvaraRadera
  2. Ja, kylan har verkligen kommit nu. Kung Bore är inte nådig den här gången, tycker jag. Att jobba ombord i ett litet propellerplan kan vara ganska ansträngande i kallt väder. Idag var det så golvkallt precis vid mitt säte vid dörren att jag var tvungen att klippa sönder en filt och linda in mina stackars små fötter i de små bitarna innan jag kunde köra istapparna till fötter ner i skorna igen! Hehe...om passagerarna bara visste vad man går igenom ibland där bak den glammiga fasaden... Men visst är det vackert med snö och vinter! Ha en fin kväll! Kramis

    SvaraRadera
  3. Ja, det hade vart mysigt med såhär mycket snö på jul :)

    SvaraRadera
  4. Gahhhh vilken kudde!!! Så snygg, å så ser jag att det finns kopp/ljuslykta med fjädrar också?! Wow.
    Hade en massa inspiration att läsa ikapp nu, är som att suga på en god karamell var gång man kikar in här och njuter av dina bilder och texter. Kan inte annat än att hålla med ang pastellfärgerna, en längtan efter krispiga tulpaner, pastell och pärlhyachinter gror redan inom mig ;-D KRAM KRAM

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails