tisdag 8 januari 2013

Dags att sätta igång med vårstädning!



Så var jag då äntligen igång med att fota och lägga in nyheter i webbutiken. Som jag har längtat! Först ut blev lite nya sopset från Iris Hantverk i svart och vitt. Dessa sopset har kort skaft och jag har sedan tidigare även med långt skaft

På tal om sopset känner jag att det börjar bli dags för vårstädning. Jag kör ett rum per helg och rensar, städar, tvättar och ändrar om. Jag tycker faktiskt att en sådan storstädning är riktigt rolig men trots det är det inte alltid som alla rum får sig en omgång utav både vår- och höststädning (även om det behövs). Och det är inte helt ovanligt att städningen drar ut på tiden så pass långt tid att vårstädningen håller på tills det är dags att sätta igång med höststädning... Nåja, man får vara glad för den städningen som blir gjord!




6 kommentarer:

  1. Hej Jenny!

    Vilken makalöst söt medarbetare du skaffat dig!
    Helt galet gullig!!!!

    Man borde ju göra som du skriver, ta ett rum lite bättre åt gången och inte bara städa över men tiden räcker sällan till detta. Tänkte dock ta ett rejält städtag i köket denna vecka, fläkt, ovanpå skåp mm, kan behövas efter julen!

    Må så gott!
    Kram Mariette

    SvaraRadera
  2. Hihi... vårstäda är ett härligt ord och såå gott när det är gjort sådär ordentligt. Det känns som det behövs här också och nu fick jag inspiration:) Det känns som det var några vårar sedan...;)

    Fina de där!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, kanske vårstädningen blir roligare om man köper lite nytt & snyggt att städa med, borde testa det egentligen!? Vilken sötnos du skaffat dig...den där fyrbenta alltså. Krams m

    SvaraRadera
  4. Vilken jättefin bild!! Och fint sop-set:))) Så vackert så det tåls att stå framme:)) Verkar praktiskt att städa ett rum per helg, bra tips:)))

    Stööööörsta kraaaaamen aka

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Vad kul att hitta in till dig och mötas av bilden på lilla Zingo. Han är bedårande! Då har ni att göra förstår jag.

    Lite nyfiken: sysslar du med din webshop på heltid?

    På återseende!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna,
      Ja, visst är han söt vår lille buse!

      Jag jobbar med webbutiken på heltid, eller mer än heltid blir det ju egentligen :-) Men det är mitt drömjobb så jag ska absolut inte klaga.

      Ha dé fint!
      /Jenny

      Radera

Related Posts with Thumbnails