söndag 27 januari 2013

En helt vanlig söndag...



Söndag. Dagen då allt ska fixas och grejas. Allt som man inte hann med tidigare i veckan ska nu göras på en dag. 
Maken har dragit på sig snickarbyxorna och verkar ha överflöd med energi idag, barnen betar av sina sportaktiviteter och jag matar disk- och tvättmaskin en efter en som om det aldrig finns något slut. Katten sover sig igenom dagen och hunden gör allt vad han kan för att smutsa ned i jämn takt med att vi försöker hålla det rent... En helt vanlig söndag med andra ord.



Jag fyller hemmet med vårblommor och tjuvstartar vårsäsongen. Utomhus är det ett tag kvar innan våren sätter igång men när den väl gör det går hemmet i andra hand. Då får dammråttorna dansa bäst de vill!

6 kommentarer:

  1. Härliga och våriga bilder! Längtar till våren jag med!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt att ha lite vår inne, när det är vinter ute! Jättefina blommor! Kram från Maria

    SvaraRadera
  3. Snyggt med en vacker stol som nattygsbord! Vi har tänkt att skaffa nya bord, kanske jag tar efter din idé!
    Hälsningar,
    Kristina

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder!

    Våren är så efterlängtad...hoppas att den kommer snart! Tills dess gör jag som dig och gör lite vår inne.

    Snygg sänggavel! Har du gjort den?

    Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi har gjort sänggaveln själva. Det är en spånskiva som är vadderad och som vi sedan har häftat fast grått ulltyg runtom.

      /Jenny

      Radera
  5. Åh det låter som en skön söndag helt enkelt! Ha en go start på den nya veckan. KRAM

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails