tisdag 15 januari 2013

This is my HAPPY place...



Precis innan jag började slumra till igår kväll började min man att prata. Det är precis de stunder som jag värdesätter mest; då allt är tyst runtomkring, barnen sover och då man inte blir distraherad utav något annat. Vi ligger där i mörkret och tittar upp i taket och drömmer oss bort.



-Vad väljer du: Att sitta på en terrass i Italien eller sitta på vår egen terrass den första sommarkvällen med en riktig god middag och vänner?
-Jag älskar Italien men jag väljer vår terrass ändå. Den där känslan, den första sommarkvällen, är oslagbar.
- Jag håller med...


- Vad säger du om den här då: Ligga på stranden i Spanien och göra ingenting eller ha en heldag i trädgården?
- Den är lätt. Trädgårdsdag helt klart.
- Haha, jag med...


- Ok då, den här då: Somna här i våra sängar och vakna till en arbetsdag i morgon eller somna på lyxhotell och aldrig mer behöva jobba?
- Lyxhotell för några nätter ja tack, men ingenting slår min egen säng. Dessutom skulle jag aldrig ge upp mitt jobb.
- Samma här...



Sedan skrattar vi. Det värmer inombords att vi är så lika och har samma drömmar och framtidsplaner. Och så skrattar vi lite till åt vi är sådana hemmamänniskor. Det här är vårt HAPPY PLACE helt enkelt! 




Bild: egen


8 kommentarer:

  1. Vad underbart att vara så synkade och ha sin egen lilla stund med sitt eget språk mellan varandra. Vårda det ömt.

    Vi påminns ofta om att jag och min man är lyckligt lottade att vi träffades. Vad vore livet utan honom?

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Underbart! Den känslan kände jag när jag var hos er!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Skönt attt det inte bara är jag som är hemmagris!! Tycker faktiskt synd om dom som inte trivs hemma utan måste resa bort varje ledig stund. Fast det är klart...jag hade gärna bytt med min man nu & bott på hotel i Stockholm 1 vecka. Krams m

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga och sunda samtal ni har, skönt att inte önska sig bort hela tiden.. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Härligt! Jag håller med dig, jag är en riktig hustomte och gillar att vara hemma.
    Ha en toppenskön dag
    Kram

    SvaraRadera
  6. Åh, det är så det ska vara! Så underbart att vara så samstämda och verkligen värdesätta det man har mest, och påminna varandra om det. Fint!
    Ha en fin dag in your happy place!
    Kram från en till hemmakatt :)

    SvaraRadera
  7. Vilket UNDERBART inlägg! Jag delar din tacksamhet över att ha det så fint med den jag valt att dela mitt liv med. Det är stort. Och det glädjer mig också att läsa lyckliga inlägg hos dig - allt har ju inte varit lätt.... Det är du värd <3
    Kram Cecilia

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails