onsdag 9 januari 2013

Welcome to my five star kitchen!


Nya, lite kaxiga, servetter från Bloomingville blev gårdagens nyhet. Här gäller det att ha självförtroende som kock vilket jag sällan har då vi har vänner över på middag. Men till min stora glädje tycker min man om att laga mat så jag brukar stå för planeringen och dukningen istället. Det är bra att vara olika ibland!

Tyvärr har det varit dåligt med middagsbjudningar på sistone. Det brukar bli så under julhandeln, då vi nog blir de mest osociala människor man kan tänka sig.



Vi får ta igen detta så snart det börjar lugna ner sig och så snart vi kommit in i våra nya roller som hundägare. Det är helt klart en omställning att få hem en hundvalp men det är riktigt roligt! Att få honom rumsren är prio ett just nu och turerna ut i trädgården blir många. Och dessa avbrott är underbara! Dels värmer det gott att se Zingo leka av sig och dels är det riktigt rogivande att strosa runt i trädgården och planera sommarens projekt. Växtligheten börjar faktiskt vakna till liv en aning vilket är härligt att se samtidigt som det ger en viss oro när det blir så så här pass tidigt på året. Det blir till att täcka extra mycket med granris nu när det blir minusgrader igen. 

Nu ska jag och Zingo packa upp lite varor som kom precis. Ha en fin dag!




Produkter i bilder:
- Cerise washi tejp (kommer inom kort)


4 kommentarer:

  1. Det är så fint när man kan komplettera varandra!

    SvaraRadera
  2. Visst är det bra med en man som gillar att laga mat! Jag har också den förmånen och det är särskilt skönt att kunna dela på vardagsmatlagningen som ofta är svår att få kul.

    Vad mysigt att ni trivs som hund"ägare", det är ju nästan lika stor omställning som att få barn.

    Jag längtar också som en tok till våren och när det ska poppa upp vårblommor i trädgården, men kan inte precis säga att jag strosar runt och planerar ännu, det är en massa snö fortfarande och jag har ingen vovve som gör att jag måste gå ut. Innevärmen lockar mer, men det finns ju trädgårdsböcker.... :)

    Vad smart att dekorera enkelt glas eller porslin med washitejp! Då kan man ju färganpassa efter dukningen! Eller pimpa en vas så den matchar blommorna! Jag har inte fallit för denna populära grej ännu, men nu tror jag att jag ska ta och titta in på Panduro, eller ska jag kanske beställa av dig??

    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Finfint!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails