torsdag 7 februari 2013

Återanvändning


Då var det torsdag och återigen dags för Inspirations Fabriken. Temat är "återanvändning" och jag visar inte bara inredning som hör till temat utan återanvänder även gamla kort som jag visat tidigare här på bloggen. Håll till godo!

Först ut har vi en bild som jag visade inför planeringen utav mitt arbetsrum. En blandning utav gammalt och nytt och i detta fallet återanvänder jag en stubbe som nu fungerar som pall/avlastningsbord. Stubben finns idag kvar i mitt arbetsrum och används flitigt.


Ännu en moodboard som jag visade för inte så länge sedan här på bloggen då jag precis fått mitt betonggolv i sovrummet. 
Hjärtat har jag gjort utav gamla knappar, lampskärmen har jag köpt på loppis och tagit bort tyget (puhh vilket jobb) samt spraymålat den svart. Glasvasen har jag köpt på loppis och används flitigt samt pallen i bakgrunden är ett gammalt arvegods som är en riktigt favorit.


I en annan del utav sovrummet har jag ett annat DIY-projekt som passar under temat återanvändning. Här har vi gardinknoppar som nu fungerar som hängare.


För att se fler bidrag till temat "återanvändning" kan ni klicka er vidare till Inspirations Fabriken>>

12 kommentarer:

  1. Du är bara såå fiffig! Massor av snyggt!

    SvaraRadera
  2. Wow! Jag äääälskar gardinknopparna! Så genialt. Så snyggt. Det kommer jag kopiera rätt av. Lätt! :)

    SvaraRadera
  3. Jag älskar stubben! Jag är så sugen på stubbar som pallar, både naturella och helt vitmålade.

    SvaraRadera
  4. Suck! Vad mycket snyggt!!! Gillar stubben och telefonen skarpt.

    SvaraRadera
  5. Jättefina ideer av dej, blir så sugen att leta knoppar nu, för att sätta upp i hallen

    Ha en fin helg// Lissen

    SvaraRadera
  6. Snyggt!
    Ha en skön helg,
    Sofia

    SvaraRadera
  7. Men så fint! Håller just nu på och filurar på hur jag kan organisera mitt hemmakontor. Blev så inspirerad!

    SvaraRadera
  8. Vilken kul ide att göra krokar/hängare av gamla gardinstängsknoppar. Snyggt!!

    Hoppas du får en fin helg!
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Skoj med gardinknopparna som knaggar.. Super snyggt dessutom..
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  10. Läser i kapp. Detta är fantastiskt. Vilken genial idé med knopparna.
    Hur har du fäst dem i väggen??
    Jag vill göra samma i min sons barnrum.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eftersom gardinknopparna är ihåliga sågade vi till träklossar som vi limmade dit. I träklossarna satte vi en lång skruv så att vi sedan kunde skruva i knopparna i väggen. Dålig på att förklara så hör gärna av dig om det är något frågetecken...
      /Jenny

      Radera

Related Posts with Thumbnails