torsdag 28 februari 2013

Februari moodboard


Sista dagen på årets tyngsta månad...hurra! Vi lämnar nu februari bakom oss och går in i mars som mycket väl kan blomstra ut i vårkänslor.

Egentligen har den senaste månaden varit helt ok för att vara februari. Den har gått ganska snabbt och även om vi haft två omgångar med sjukdomar så hade det kunnat vara betydligt värre. Och fördelarna med vabdagar är att få extra tid med barnen. Och de är ju aldrig på sådant goshumör som då de känner sig lite hängiga. Jag tar vara på alla tillfällen som ges och känner hur energin bubblar inom mig. 


Och varför inte skämma bort barnen med lite nybakat, ett par nybakade bullar får vilken sjukling som helst att hoppa av glädje!


Men inombords slits jag snart itu. Min vårlängtan får liksom inte plats i min kropp längre, jag måste få sätta igång med trädgårdsarbetet snart. Jag ser fram emot att byta utseendet på mina händer från målade naglar som knapprar på datorn med ett par skitiga händer med en spade i högsta hugg och jord under naglarna. 
Men, nu är det inte långt kvar! En hel del växter har vaknat till liv och till och med rabarberknopp tittar opp! Men än är det för hårt och kallt i jorden för att sätta igång med det roliga. Kanske de underbart fina och soliga eftermiddagarna sätter lite fart i trädgården?


Jobbmässigt är det också en ganska tung månad. Sjukdomarna sätter oss på prov då varken jag eller maken egentligen kan vara lediga från våra jobb. Vi hjälps åt, jobbar i skift, och får se till att jobba ikapp förlorade arbetstimmar så snart det bara går. Samtidigt har vi lite större projekt på gång som kräver en del. Och som alltid så stöter man på problem i ett projekt och ungefär där är vi just nu. Igår var dagen då allt som kan gå fel gick fel så i morse kändes det skönt att vakna till en ny dag! 


Så, det är med glädje som jag nu tar klivet in i mars och lämnar februari bakom mig! 





7 kommentarer:

  1. Håller med - VAB är inte bara negativt, man får så mycket extramys även om plånboken svider lite..! ;-)

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart inlägg. Jag känner verkligen igen mig i det du skriver och det är en skön känsla att få bekräftat att jag inte är ensam. Här är det massor med snö kvar än, en meter minst på gården. Men just nu regnar det och blåser orkan så den försvinner nog snabbt. Det är så härligt att januari och februari (två av mina värsta månader) är över nu och vi går mot ljusare tider. Här hemma har de små fröerna börjat knoppa sig redan. Härligt

    Kram Teres

    SvaraRadera
  3. Ljuvliga tulpaner! Och vilket härligt inlägg, otroligt inspirerande för en som inte har trädgård. Men nu äntligen har jag en balkong, fast vad jag ska plantera där blir en överraskning för mig själv.

    SvaraRadera
  4. Nu kan det bara bli bättre! Ljusare, varmare och så småningom sticker det upp något grönt ur jorden.
    Vilken vacker tulpanbild, så ljus och fin!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder! Håller med dig, vab har sin fördelar. Man få välja att uppskatta närheten, tidden och att få lite paus nån dag istället för de negativa sidorna. Och visst längtar man ut, fast de där skitiga naglarna är inte kul när man jobbar i vården...
    Ha en fin helg vännen!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  6. Fina bilder och håller med. Det är härligt att februari äntligen är förbi och mars äntligen är här.

    SvaraRadera
  7. Vilket underbart théglas du hade med en stickad strumpa på!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails