torsdag 21 februari 2013

This is me!



Vilket intressant tema det var den här gången på Inspirations Fabriken! Temat "This is me" skrämde mig till en början men då man knyter det här ämnet till inredning börjar det bli intressant.
För enligt mig är ett perfekt inrett hem ett hem som speglar människorna som bor där. Jag har svårt för "kataloghem" eller hem där allt det senaste måste visas. Se istället på vilka ni är, vilka intressen ni har och vilken livsstil ni har.




Och vem är då jag? 
Jag är trädgårdsintresserad och längtar ständigt ut i trädgården. Det här intresset delar jag med min man och för att klara av vintrarna försöker vi fylla vårt hem med så mycket växter som det går (eller nja, det kanske var en överdrift men en hel del växter i alla fall). Jag mår otroligt bra av växter men har aboslut inte gröna fingrar, en olycklig kombination, jag vet. 
I vårt sovrum har vi belamrat en vägg med växter från golv till tak. Där får sticklingar växa på sig och här finns även växter som sjunger på sista versen. Ensamma är de kanske inte så fina men tillsammans ger de ändå en växthuskänsla som vi verkligen gillar. Vi har ju vår dröm om växthus och fram tills den drömmen blir sann får vi nöja oss med detta!



_ _ _

Ett annat intresse vi har i vår familj är fotografering. Jag släpar med mig min kamera för det mesta och likadant är det med min son. Han ser i bilder och är riktigt duktig på att styla en bild. Hemma har vi precis satt upp en fotovägg i vardagsrummet (som jag ju precis har visat på bloggen) på de knasiga familjemedlemmarna.  
Lite humor i inredningen är för övrigt något som jag skulle vilja ha mer utav (inte för att vi egentligen är så särskilt roliga utan för att jag gillar det).



_ _ _

Jag dras till den lugna och dämpade färgskalan och trots att jag älskar färg så finns det inte så många detaljer i färg här hemma. Inredningen är ganska lugn och sticker inte ut i onödan, precis som jag själv brukar uppfattas har jag fått höra från andra (kan nog stämma till en viss del men de som känner mig riktigt bra kanske inte håller med...). 
Men det rum som verkligen härjar fritt bland färger och mönster är barnens rum. Allt enligt deras egna tycke och smak. Då de exempelvis väljer kläder själva så är det alltid den mest färgglada plagget de hittar. Och så får även deras rum vara, fast med vit bas då (jag kan inte gå med på vad som helst :-))



_ _ _

Både jag och min man har arbeten som vi brinner för och vi älskar verkligen att jobba! Så snart barnen har somnat sätter  vi oss i arbetsrummet och jobbar på några timmar till innan arbetsdagen är slut. Ibland säger vi inte ett ljud till varandra och är inne i våra egna världar och ibland drar vi fram ett glas vin och lite ost och spånar idéer och planerar kommande arbetsuppgifter. Min man är väldigt engagerad i mitt företag och jag är så glad över att få dela den här drömmen med honom. Lika glad är jag att han har sitt eget jobb som han älskar och där han ibland sjunker in i kemins värld!




_ _ _

Jag är en drömmare och ser hela tiden framåt och sätter upp nya drömmar och mål. Det finns ju nackdelar med det i och med att jag är dålig på att leva i nuet och då jag ibland kan upplevas som otålig. Men det finns positiva saker med att vara en drömmare och jag väljer att fokusera på dem istället. För mig är det otroligt viktigt att ha drömmar och minst lika viktigt att ha vetskapen om att de faktiskt kan bli verklighet. 
Jag har otroligt många drömmar och mål just nu men den största drömmen av alla är att mina barn hela tiden strävar efter att leva det liv de verkligen drömmer om. Ingenting är omöjligt!




Det här var lite om mig och mitt hem. För att se andra bidrag i Inspirations Fabriken kan ni klicka er vidare hit >>


10 kommentarer:

  1. Vilken fin idé med sticklingshyllor! Den blev jag sugen på att göra någonstans härhemma. Gillar ditt inlägg!

    SvaraRadera
  2. Så mycket fina bilder och saker du delar med dig av! Väggen med alla hyllorna för krukorna är ju fantastisk fin! Och den galna fotoväggen... underbar!

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra och inspirerande bilder! Jag har en likadan svart bakelittelefon som jag tycker så mycket om :) Kram!

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt att få läsa lite mer om hur du ser på dig själv! Trots att vi aldrig träffats (trots att vi bara bor någon mil från varandra) så känns det ändå lite som att jag känner dig. :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Fina inspirerande bilder och ord som får mig att tänka till en del. Tack!

    SvaraRadera
  6. Så roligt att få se - och jag tycker mycket om alla hyllor med växter på! :-)

    SvaraRadera
  7. Ja, visst var det ett svårt tema!? Kul att läsa om dig!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  8. Roligt att läsa om dig och den där tavelväggen är superfin....

    SvaraRadera
  9. De lådorna/hyllorna är så fina.
    Ha en fin helg!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  10. Vilket jättefint inlägg!! Vackra foton från ditt fina hem, så vackert du har det!!! Och vad fint och intressant du beskriver vem just du är - som ju är temat!!! Gillar din stil:)

    Stööörsta helgkramizen från aka

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails