tisdag 5 mars 2013

3 veckor kvar till påsk...



Tänk att det bara är drygt 3 veckor kvar till påsk. Våren är generös med lov och röda dagar så tiden går extra snabbt.
Så nu ser jag fram emot påsken och har nu öppnat upp kategorin med påskartiklar. Krukan på bilden ovan har vi haft tidigare och har då sålt riktigt bra så nu har jag fått en ny leverans från Madam Stoltz.



Dessutom har vi även fått in dessa öppningsbara ägg, även dom från Madam Stoltz. Dessa är lika fina efter påsk och många använder dom som exempelvis smyckesförvaring.


Jag ser verkligen fram emot påsk då det är en högtid som hör till mina favoriter. Ingen stress, inga krav bara äta gott och fira att våren är här på riktigt!  




Vad tycker ni är det bästa med påsken?


6 kommentarer:

  1. Å påsken är en favorit för mig!
    God mat, avslappnat och äntligen är det vår.
    Vad vackra de öppningsbara äggen är.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Mycket snyggt där!! Jag påskpyntar sparsamt hemma, för vi brukar fira påsken på landet. Det är det jag njuter av mest, åka till bohuskusten och ha härliga lediga dagar med god mat.
    Ha det fint.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Tjingeling.. Vackera ting du visar.. Påsken är bäst för då är det inga måsten och våren är i antågande.. Ja du undrade om vi alltid har så mycket snö i södra Finland.. På de senste tre åren har det nog varit det, men bättre med snö än slask... Men nog börjar man längta till våren !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  4. VA, är det bara drygt tre veckor kvar? Det var ju nyss sportlov! Men det är ju bara underbart att tiden går fort nu, sen får den gärna smyga långsamt längs april, maj för det är en så fantastisk tid. Det bästa med min påsk är att vi samlas hela familjen och äter påskbuffé som vi alla bidrar till och har det sååå mysigt.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Ledigheten - absolut det. Få mysa hemma med barnen extra mycket. :-)

    SvaraRadera
  6. Påskens favorit är absolut svärfars vitlöksspäckade lammstek! :-D

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails