onsdagen den 6:e mars 2013

Bambulykta


Gårdagens nyhet i webbutiken blev den här underbara bambulyktan från Madam Stoltz. Lika fin inomhus som utomhus och bilden (som är tagen från Madam Stoltz) får mig att längta till sommaren. Tänk att få tända upp några lyktor på rad på stenmuren en sval sommarkväll och drömma sig bort under en klar stjärnhimmel. Det är livskvalitet det!


Inomhus skulle jag kunna tänka mig att ha en sådan här lykta på något utav de där ställena där det är för mycket vitt och svart. Jag gillar båda färgerna men mjukar gärna upp en sådan miljö med en varmare färg så att det inte blir för hårda kontraster. Vår trapp kommer exempelvis bli väldigt kall till färgerna då den är färdigmålad och en sådan här lykta skulle bli pricken över i:et där.


Här har vi ett perfekt exempel på det (och det här är för övrigt min drömbild för vår egen trapp). Tänk vad bambulyktorna och blommorna gör mycket. Och stenarna får mig att komma på att jag ju har en stor samling nere i källaren som det kanske är dags att plocka fram igen. 
Jag har en förkärlek till stenar, både inomhus och utomhus, och då jag och min man var på cykelsemester på Gotland för en himla massa år sedan kunde jag inte motstå alla vackra stenar. Min mans luffarrycksäck blev allt tyngre för varje dag och jag blev gladare och gladare för varje sten :-) 
Så här i efterhand kan jag tycka att vi har vackra stenar på västkusten också och att det hade varit ett betydligt lättare alternativ för min man att plocka stenarna hemma men nu har vi Gotlandsstenar med extra fina minnen till!




6 kommentarer:

  1. Det blir verkligen en stor skillnad när man lägger till naturmaterial till en stram inredning. Där har verkligen Feng Shui en "point"! Ying och Yang och alla elementen representerade så blir det harmoni! Bilden på trappan är väldigt fin!

    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Tjohoo så fina! Mmmm drömmer mig oxå bort och ser dem framför mig en ljummen sommarkväll. Stenar kan man inte få för mycket av och det är något särskilt med Gotlandssten =)
    Må gott
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken fin trapp, verkligen!

    Tavlan som hänger hemma i mitt vardagsrum kommer mycket riktigt fårn Bruka :-)

    Ha det bäst

    SvaraRadera
  4. Verkligen fin bambulykta! Något sånt kanske man får köpa hem när loungen på baksidan är färdig...;-) Kram!

    SvaraRadera
  5. Så jättefin lykta!! Ha det gott kram från Maria

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails