söndag 10 mars 2013

Bland moln och luftballonger...

 
 
Ett dåligt kort på barnens fönster. Vinterstaden har förändrats till en sommarstad där snöflingorna har bytts ut till moln och luftballonger. Och just luftballonger får mig verkligen att längta till sommaren. Det går ett luftballongstråk över vårt hus och så fort jag hör ljudet utav dem springer jag upp på balkongen för att titta då den sakta svävar fram. Jag har absolut ingen dröm att vara där uppe själv men det är något rogivande över att se luftballonger! Dessutom betyder en syn utav dem att det är den perfekta sommarkvällen.
 
Förra året startade en luftballong i form utav Lisebergskaninen ett par hundra meter från vårt hus. Ni må tro att barnen hade stora ögon då den flög över vårt hus, stor som bara den :-)
 
 
 
Men än får vi längta efter dessa kvällar lite till. Här har det blivit kallt igen och jag undrar just hur det går för alla vårblommor som var på väg upp (å andra sidan är det knappast första gången det blir ett bakslag på våren...).

7 kommentarer:

  1. Så mysig liten sommarstad!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Ja, det är fint - nästan lite overkligt med luftballonger.

    Kram.

    SvaraRadera
  3. Ja, det är verkligen något magiskt med luftballonger, det har jag tyckt ända sedan jag såg Pippi, Annika och Tommy flyga med Pippis luftballong. :-D

    Kylan griper tag fortfarande, känns lite frustrerande, inte sant? På måndag nästa vecka börjar jag jobba igen efter tre månaders arbetslöshet. Alldeles lagom länge, om du frågar mig, nu börjar jag klättra lite på väggarna. Men jag kan tänka mig att jag kommer längta tillbaka till lugnet när jag väl börjar jobba! :-)

    Kram, Cissi

    SvaraRadera
  4. Det ser härligt ut med luftballonger - men jag skulle ALDRIG ge mig upp i en, höjdrädd som jag är!

    SvaraRadera
  5. Det är verkligen något visst med luftballonger, de har så fin form också, lekfull.

    SvaraRadera
  6. Jag blir som ett barn när jag ser en massa luftballonger dyka upp vid horisonten en fin sommarkväll! På sjön är det särskilt magiskt, kan inte sluta att stå och beundra och le som en fåntratt :)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails