söndag 17 mars 2013

Den där dagen som gör extra ont...



Fick ett brev med så fina ord och en sådan enorm stor omtanke. Tack min vän, du har ett hjärta utav guld!!! Och att du kommer ihåg den här dagen får mig att bli så otroligt rörd... 


Idag är det nämligen den där dagen som gör lite extra ont. Det är exakt två år sedan min syster gick bort...
Jag läste mitt blogginlägg som jag skrev för ett år sedan och jag hade kunnat skriva exakt likadant idag. Saknaden och sorgen är precis lika stor nu som då men tack och lov är även minnena och kärleken lika stor. Varje dag finns tankarna där på henne och ibland när jag ser mig själv i spegeln, eller ser hennes barn, kan jag se vissa drag utav henne och jag fylls utav glädje och värme. Det finns mycket fint att minnas och de är dom minnena jag lever på nu!



11 kommentarer:

  1. Så fint du skriver om din syster förstår att det måste kännas tungt.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Fint skrivet och alldeles från hjärtat, så länge hon är i era tankar finns hon kvar. :-)

    SvaraRadera
  3. Vilken fin vän du har, som tänker på dej och förstår hur det känns. Att mista sin syter måste vara oerhört tungt. Vissa minnen gör ondare, men med tiden så minns man det fina också, tack och lov.


    Ha en skön söndagskväll // Lissen

    SvaraRadera
  4. Kära Jenny, vilken fin vän du har. Tänker på dig och är glad att du har en sådan bra vän. Så fint skrivet. Många kramar!

    SvaraRadera
  5. Tänkte på dig och din syster idag... men helt ovetandes om att det var idag. Finns ju inga ord som lindrar eller gör det bra igen... Det är lite märkligt det där att livet går vidare trots att hela hjärtat gick sönder och man vid den punkten knappt vet hur man ska kunna ta nästa andetag. Att man kan le och skratta igen och se framåt med tillförsikt. Trots att sorgen som du skriver är precis lika stor och smärtsam. Det är fint att man med tiden kan hitta eftervärmen den man älskade lämnade efter sig... och på det sättet faktiskt aldrig riktigt riktigt vara utan honom eller henne.

    Känner med dig ända in i hjärteroten.
    KRAM Cecilia

    SvaraRadera
  6. Sorgen bleknas med tiden (det sägs så) men minnet lever för alltid kvar.

    Sköt om dig

    SvaraRadera
  7. Stor sympati... Har ju själv en kär syster och bara tanken....

    Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Jag går inte in och läser det inlägget nu, har precis lagt min förstadagenpåjobbet-makeup och den kommer förstöras då. Men jag lovar att gå in och läsa det igen när jag kommer hem. Och precis som då, så kommer jag känna sådan tacksamhet för allt jag har och får behålla. Jag är så ledsen för din och din familjs skull att ni förlorade din syster så tidigt och det är inte utan att jag känner frustration, ilska och uppgivenhet. Många kramar till dig, Jenny!!
    KRAM!!

    SvaraRadera
  9. Många varma kramar till dig!

    SvaraRadera
  10. Skickar dig en extra tanke och kram.
    från Linda

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails