måndag 18 mars 2013

Drömmer mig bort...


Vi är inne i andra halvan utav mars och ute är det isande vindar. Tyvärr ser inte väderprognosen så lovande ut för resterande dagar utav mars heller... 
Visst, vi ska vara tacksam över att vi haft så mycket sol och att vi faktiskt haft några riktigt fina dagar men nu är det faktiskt på tiden att våren kommer på allvar! Jag tittade tillbaka i min blogg och kunde konstatera att vi redan var igång med trädgårdsarbetet för ett år sedan.


Nåja, inte mycket att göra åt vädret men jag behöver min dos utav trädgård så jag får frossa i bilder från förra sommaren istället.


Vi planterade rosor framför vår terrass och lyckligtvis fick vi njuta utav dessa skönheter långt in på hösten. Jag hoppas verkligen att de överlevt vintern!


Jag saknar kvällsmiddagarna utomhus. Då solen sakta går ner över äppelträden och barnen springer barfota på gräsmattan.


Vi var på Rosendahls trädgård där jag bland annat fastnade för denna karamellrabatt. En sådan får det bli här hemma till sommaren!


Det blev även ett besök på Wij trädgårdar i Ockelbo vilket visade sig vara en riktigt guldpärla. Verkligen inspiration i massor och det kommer definitivt bli ett besök där igen!




Nu får vi se fram emot april och hoppas att den blir riktigt fin. För någon gång ska det väl ändå bli vår?!

15 kommentarer:

  1. Följer med dig och drömmer jag med. Vill inte ha denna kyla och snö nu. Töväder tack.
    Wij ska få minst ett besök av mig med i sommar, jag har ju mindre än 10 mil dit.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  2. Ååååå jag njuter av dina bilder här idag. I år har vi verkligen haft en lång vinter och jag undrar om vi verkligen får en vår i år eller om det bara kommer säga pang i naturen längre fram.
    Och visst saknar jag sommarkvällarna med barfota-barn och vattenspridaren som går. Växthuset som skall vattnas och dofter av kryddlandet.
    Tänk vilken period vi är på väg in i.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Tiden går fort, vi är snart där. Kram!

    SvaraRadera
  4. Fin blogg :) Och visst måste väl våren komma snart? Tack för titten, Anna

    SvaraRadera
  5. Å såna härliga bilder! Längtar också så det knakar efter grönska och utekvällar på verandan och de små trädgårdsvandringar som vi brukar göra för att kika på vad som blommar överallt. Den där höga, skira växten på skottkärran - en sån vill jag ha! Vad heter den? Är det nån sorts Verbena?

    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Tur man kan titta på bilder av sommar och planera utflykter framåt. Jag har varken varit i Rosendahls trädgård eller Wij trädgård. Kanske det kan bli i sommar.

    Den där blomrabatten var så fin.

    Här snöar det nu...........

    Ha en fin vecka. // Lissen

    SvaraRadera
  7. Vilken fin trädgård! Ja, våren är mer än välkommen nu!

    SvaraRadera
  8. Jag vill bara att snön ska försvinna NU & helst igår - känner mig inte alls tacksam för sol så länge det är kallt ute. Jag är dock ingen vintermänniska alls.

    SvaraRadera
  9. Så ljuvligt med en karamellrabatt!!!

    SvaraRadera
  10. Underbara sommarbilder Jenny! Sådana ger en hopp om att vå går våren till mötes och det känns inte allt för hemskt att återvända till Sverige!

    /Maria A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att det hinner bli lite varmare innan ni kommer hem. Mars har varit en vintermånad i år...
      Ta gärna med dig värme hem!!!

      Kram, Jenny

      Radera
  11. Ja, visst är våren mycket senare i år?! Håller på att längta ihjäl mig efter lite värme och droppande tak, är så less denna kyla!

    Ja, tänk va! Och korv, makaroner, och köttfärssås med spaghetti :)
    Oh, grillat, så gott! Hoppas Charlie gillar det också för vi grillar ganska ofta på sommaren :)

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  12. Åh vilken härlig inspiration du ger. Behövde det kände jag för när jag tittar ut så yr snön omkring och kallt är det.
    Wij trädgårdar är jag så sugen på, men det ligger ju lite off...
    Go fredag på dig
    Kram

    SvaraRadera
  13. Vilka fantastiska trädgårdsbilder från förra året, nu längtar jag med efter sommaren! Och vad fint ni har fått i er trädgård, hoppas att du visar fler bilder därifrån denna sommaren. :)
    Glad påsk (lite i förskott)!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! I sommar väntar nya trädgårdsprojekt och det kommer definitivt bli fler bilder framöver :-)

      Glad Påsk till dig med Carolina!
      Kram, Jenny

      Radera

Related Posts with Thumbnails