onsdag 27 mars 2013

Nu kan påsklovet börja!



Vi går hela laget runt vad gäller sjukdomar här hemma. Jag gick in med nya krafter den här veckan och var så taggad att jobba riktigt hårt så att jag med gott samvete skulle kunna känna mig ledig några dagar över påsk. Men det tog bara en halv dag så var jag sängliggande, för att sedan få sällskap utav både sonen och dottern... 
Så nu går vi här hemma i myskläder och är sådär lagom hängiga. Vi myser i TV-soffan, pysslar lite och jobbar en del (paket skickas i vanlig ordning och leveranser slutar knappast att komma för att jag är febrig...). 




Så nu har vi påbörjat vårt påsklov, lite tidigare än planerat, vilket känns riktigt mysigt. Påskäggen är fulla med godis, påskriset står på sin plats och jag tror nog att det här blir en riktigt fin påsk trots allt. Dock blir det nog ingen påskeld här i år då det är eldningsförbud i vår stad på grund av extrem torr mark. Det får bli en påskeld i braskaminen istället :-)



7 kommentarer:

  1. Söta - visst är ägg så tacksamma att måla ansikten på, det gör jag också i bland oavsett om det är påsk eller ej! :-)

    En halvdag för mig kvar i morgon - SEDAN..!

    SvaraRadera
  2. Krya på er!!
    Önskar dig en fin påskhelg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Krya på er! Hoppas ni får en pigg påsk.

    SvaraRadera
  4. Jättefina ägg, så enkelt men ändå så snyggt! Krya på er! Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Krya på er och hoppas att ni får njuta av påsken. Kram

    SvaraRadera
  6. Krya på er och försök njuta av sköna påskdagar! Kram Anita

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails