torsdag 7 mars 2013

Plocka in våren



Veckans tema i Inspirations Fabriken är att plocka in våren och vad känns väl inte mer passande just nu då det är så härligt ute. Och vårtecknet här inne består utav äppelkvistarna som bara är några dagar från att slå ut i blom. Jag går och tittar till dem dagligen och ser de små gröna bladen som kämpar sig fram för varje dag. Underbart och se, och än mer underbart att den tiden snart kommer utomhus!

Till den lilla samlingen utav äppelkvistar har jag även lite murgröna, som även den är plockad från trädgården. Den är ju så enkel att föröka och jag har små glas med murgröna lite här och där i vårt hem. Rätt som det är så behöver jag en mängd murgröna och då står jag där redo :-) 

Till temat räknar jag även in mina fjärilar som flyger där på väggen. Nja, kanske lite fusk men i brist på vanliga fjärilar får jag nöja mig med dessa!





För att se fler bidrag i samma tema kan ni klicka er vidare hit>>


3 kommentarer:

  1. Äppelblom är så vackert! :-)

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Så fint. Älskar äppleblom! Önskar jag hade kvistar jag kunde ta in från trädgården. Det saknar jag. Nackdelen med att bo i ett nytt hus utan någon direkt trädgård. :(

    Du har en liten utmaning hos mig, om du vill. Kolla här: http://www.ohlovely.se/2013/03/06/8-saker-om-mig/

    Ska maila dig snart!
    Kram

    SvaraRadera
  3. så fint.
    Ha en bra kväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails