söndag 31 mars 2013

Sista mars...



31 mars: söndag, påskdagen, sommartid och sista mars! Jag njuter utav att vi nu går in i april men blir aningens förskräckt över hur snabbt månaderna rullar på. April brukar gå snabbare än någon annan månad då det är en massa födelsedagar att fira och andra trevligheter som är inbokade. 


Men än är det fokus på påsk och ledighet. Influensan är på väg att lämna vårt hus och energin står där och knackar på dörren. 
Vi har helt plötsligt kommit i städ- och rensartagen. Herre gud vad vi är på gång just nu och herre gud vad vi har varit duktiga på att stöka ner! Konstigt det där, jag har alltid sett mig själv som ordningsam men inser nu att det har varit helt fel bild utav mig själv...

När vi inte städar och rensar äter vi god mat. Min man skämmer bort mig med goda middagar och jag tackar och tar emot att han har matlagning som intresse. Så här långt är jag mycket nöjd över påsklovet och jag hoppas att det fortsätter lika bra som det börjat.


Har ni gjort något speciellt i påsk?

4 kommentarer:

  1. Min påsk är inte sig lik, är i Spanien och har det bra nämligen.

    Sommartid är ju underbart, ett steg i rätt riktning helt klart :-)

    Ha det gott

    SvaraRadera
  2. Har haft en lugn och skön Påsk, med en hel del promenader. Segt med influensan, hoppas att den är helt över nu. Glad Påsk. Kram

    SvaraRadera
  3. Jag känner igen mig idet där med att jag trott att jag varit ordningsam ;-) Det tycks alltid vara stökigt och rörigt hos oss nu för tiden.

    SvaraRadera
  4. Vilken skön känsla det är när energin återkommer efter en låg period och man får lust att sätta fart med allt som inte blivit gjort :)
    Min påsk har varit fylld av umgänge med familjen och förstås mina små gosiga barnbarn och en massa god mat och SOL vilket man tackar för!

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails