söndag 3 mars 2013

Vårstädning utav balkongen



Med nästan 10 grader plus, sol och en massa vårkänslor kunde vi inte hålla oss längre utan åkte iväg till plantskolan och shoppade loss. Att sedan gå därifrån med en låda full med blommor och färger gör mig så ofantligt lycklig. Och tack vare det tog jag även tag i vårstädning utav balkongen vilket verkligen var välbehövligt!
Då jag stod där uppe på balkongen och skrubbade kom jag på mig själv med ett stort leende, de är så härligt att se alla grannar som kommer ut i trädgårdarna igen och barn som cyklar och spelar fotboll.  Äntligen lite liv och rörelse. Och det är dagar som dom här som gör att man står ut med hela långa vintern!


12 kommentarer:

  1. Oj, har det blivit så vårigt hos er?! Här är det långt kvar! :-) Men det låter härligt!

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt!
    Anita

    SvaraRadera
  3. Ja... här finns också en balkong som verkligen är i behov av en vårtstädning. Kanske man skulle ta tag i den. Någon dag... :)

    SvaraRadera
  4. Så härligt det låter! Jag vill också köpa vårblommor :)

    SvaraRadera
  5. Hopp om vår tänker jag, härligt!

    SvaraRadera
  6. Blev lite vårlök i helgen men mest för att ha inomhus. Ute får allt vänta lite till.

    SvaraRadera
  7. Helt underbart! Vi njöt av solen på altanen med litet glas vin och 5 milen på paddan. Det finns hopp om vår även i år =)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Fräscht vårigt och underbart rosa:)).
    Jag har ingen vår inne alls just nu, får nog plocka in några kvistar.
    Ha en fin dag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Vilken vacker bild och blomma! Helgen som varit har verkligen bjudit på vackert väder som gav en hel del vårkänslor:) Underbart!!

    Fin måndag! /Linda

    SvaraRadera
  10. Visst är det härligt!! Jag kom också på mig själv att le för mig själv flera gånger under gårdagen!
    Du de där blommorna ni köpte, klarar de nattfrosten, eller måste ni ta in dem? Kramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag måste läsa på angående Boronian, men jag tar in samtliga vårblommor på nätterna än så länge. Visserligen har det inte varit så kallt på nätterna de senaste dagarna men jag gör det i alla fall.
      /Jenny

      Radera
  11. Åh va härligt!! Ja nu börjar det...:) Ouiiii:):)
    Kram kram

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails