måndag 1 april 2013

Hej våren!



Nu är det endast några timmar kvar utav annandag påsk och därmed även påskfirandet för detta år. Vi lyxar dock till det med några dagars påsklov vilket känns riktigt härligt!

Jag fortsätter att vårstäda här hemma och nu har även växterna fått sig en omgång ny jord. Längtar tills vi har ett planteringsbord utomhus. Nu håller vi till vid köksön vilket blir smutsigt värre. Och med ett par fyrfota vänner och två små barn som numer återfått krafterna efter influensan så sprids den där jorden snabbt runt i huset. Nåja, det var väl bra att jag har något att städa i morgon också :-)



I morgon får jag dock kombinera städandet med jobbet då det är vardag igen och paket ska skickas i vanlig ordning. Och så får jag inte glömma den där stunden på eftermiddagen, då jag släpper alla arbetsuppgifter och går ut i trädgården och njuter. Utomhusmöblerna åkte fram igår så nu är det riktigt härligt att slå sig ner med en kopp och lyssna på fåglarnas kvitter. Nu törs man väl ändå säga hej till våren?!



5 kommentarer:

  1. Vilka fina våriga bilder! Ja jag säger i alla fall definitivt hej och välkommen till våren! Vad skönt att ni piggnat till också :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, man behöver inte oroa sig för att inte ha något att göra med djur & barn i huset..! :-) I dag satt jag ute i uterummet och behövde ingen kofta, det kändes underbart! :-)

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att ni alla är på benen igen, bland jorden ;)
    Ja nu får vi väl ändå hålla tummarna för att det blir vår, hejdå snö vill jag säga. Ha en skön start på veckan
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så vettigt och härligt bra det låter att släppa jobbet för en stund och att gå ut och njuta. Vackra härliga vårbilder du bjuder på.

    Tack för din krya på hälsning

    Kram Lissen

    SvaraRadera
  5. cool post. very informative. I'm going to bookmark your website and keep checking for new data.
    Thanks and keep posting.

    3D Architectural Rendering

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails