måndag 29 april 2013

Lyckan är att få klättra i träd, eller?


Vi har alla våra favoritsysslor ute i trädgården. Som jag visade igår här på bloggen så tar hunden hand om vattningen ;-) medan jag och maken gräver och rensar ogräs. Sonen sparkar boll medan dottern gärna klättrar i träd. Hon klättrar på ganska bra min lilla 4-åring men jämfört med katten har hon inte en chans. Han tar sig upp på nolltid och sitter där i lugn och ro och tittar ned på oss andra. Lite som Kalles klätterträd, kommer ni ihåg den?
Man kanske ska bygga sig en trädkoja i en utav ekarna och ligga där uppe i trädkronan och filosofera och titta ner på alla andra som jobbar i trädgårdarna. Eller nej, med tanke på att jag är höjdrädd nöjer jag mig nog med balkongen, klättra i träd är inget för mig!

4 kommentarer:

  1. Låter som en fantastisk dag med hela familjen. Ja tänk att sitta uppe i ett träd och filosofera.
    Må så gott från Maria och en skön Valborg på dig.

    SvaraRadera
  2. Sonen är också lycklig över att för första året kunna komma upp i trädet utan hjälp :-)

    SvaraRadera
  3. Dottern här i huset klättrar gärna upp i äppelträdet. Jag tror det finns någon sorts frihetskänsla där uppe. Själv är jag omedveten om det för min höjdrädsla har alltid stoppat mig.
    Tur att vi inte har katt som måste hämtas ibland ;-)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Ja, det är tydligen nåt speciellt med att klättra i träd - i alla fall enligt barnen. Konstigt nog har jag inget minne av att jag själv gjorde det som barn...?

    Kram Pernilla

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails