söndag 14 april 2013

På jakt efter vårtecken...

 
 
I helgen har vi frossat i vattenmelon och jordgubbar. En smak av sommar och jag blir påmind om allt det härliga som vi har framför oss! Dessutom har vi idag haft grillpremiär, dock inte på hemmaplan men årets första smak av grillat är något alldeles speciellt!
Men det härligaste vårtecknet utav dem alla var nog ändå citronfjärilen som flög omkring i vår trädgård idag. Vi blev så uppspelta allihop, inte minst hunden, men jag tor den stackars fjärilen frös om vingarna i den iskalla vinden. Undrar om han inte var lite väl tidig ändå...
 
 
Det här med vädret är ju inget vi kan styra över, det har vi ju verkligen fått lära oss de senaste månaderna. Men nu har det åtminstone börjat regna och det känns som att naturen drar en lättnadens suck. Solen i all ära men nederbörden är så välbehövlig just nu. Nu hoppas jag att det ska börja grönska snart!
 
 
 
 

4 kommentarer:

  1. Vad smaskigt med vattenmelon och jordgubbar!

    SvaraRadera
  2. GOTT! Jag skyller helt och hållet på den galna vädret att jag blir sjuk om och om igen, SÅ leds på det! :-/ Nu lovas det ju varmare väder så det är väl bara att hoppas att det stämmer..!

    SvaraRadera
  3. Nu är "reportaget" publicerat. Jag tycker det blev jättebra! Vad tycker du?

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Åh så härligt! Och grillpremiär! DET måste vi ha till helgen, ja banne mig, det bestämmer jag här och nu!;-) Ha en strålande måndag. Kram

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails