torsdag 18 april 2013

På väggen





På ena väggen i mitt arbetsrum har jag en stor världskarta. Jag har förklarat min kärlek till kartor tidigare här på bloggen och kärleken består. Dessutom älskar barnen kartan och det är ofta vi står där allihop  framför kartan och tittar, pekar och försöker reda ut begreppen städer, länder, världsdelar osv.

Vid väggen har vi även en extra säng som ju var hysteriskt roligt att hoppa på då jag skulle ta kort på kartan :-) Att det var nybäddad inför svärföräldrarna kommer på besök i morgon var tydligen ingenting som stoppade den här lilla busungen heller...




10 kommentarer:

  1. Ja, kartor är verkligen fint. Och jordglobar. Vi har båda hemma och som du skriver så är dom väldigt uppsakttade hos kidsen. Det är ofta vi står där och spanar på olika länder vi vill besöka. :)

    SvaraRadera
  2. Jag önskar jag hade en stor fin karta till väggen!

    SvaraRadera
  3. Snyggt att ha en stor karta på väggen!
    Söt liten hoppande busunge ;) kram Suss

    SvaraRadera
  4. Underbara lilla tjejen!! Kram och önskan om en trevlig helg! Hoppas på sol, inte sant? :-)

    SvaraRadera
  5. Åh. Kartor är så fint! Önskar jag hade en stor fin karta! :)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Älskar den tapeten. Min yngsta son har en liknande tapet som fondvägg i sitt rum och det är så fint.

    Ha en fin lördag!

    SvaraRadera
  7. Älskar också kartor! Kikar in från Paris just nu, ligger och slöar i sängen efter en ytterst intensiv dag och då passar det ju bra med lite bloggläsning! :-)

    SvaraRadera
  8. Har sett lite kartor på flera bloggar nu. Jag vill också ha en karta på väggen, både snyggt och lärorikt. Söt dotter :) Kram

    SvaraRadera
  9. Jag älskar också kartor, har både en jordglob och en tavelkarta hemma :-) //Sandra

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails